افرادی که به‌سختی اعتماد می‌کنند در روابط خود، به‌خصوص روابط عاشقانه با مشکلات جدی مواجه می‌شوند و حتی ممکن است این مشکل باعث از بین رفتن رابطه‌ی عاشقانه آن‌ها شود.

برای غلبه بر این مشکل به مواردی که در ادامه گفته می‌شود توجه کنید:

 درک کنید که اعتماد در روابط عاشقانه باید به دست بیاید نه اینکه کورکورانه اعتماد کنید. اجازه ندهید چون برای اعتماد کردن به زمان نیاز دارید کسی در شما احساس گناه ایجاد کند. این مورد حتی برای افرادی که دچار مشکل اعتماد کردن هم نیستند صادق است. اعتماد باید بر اساس شناخت طرفین از هم و رفتاری که به‌مرور از خود نشان می‌دهند گسترش پیدا کند و عمیق شود نه اینکه پس از قرار عاشقانه اول، کورکورانه اعتماد کامل را تقدیم طرف مقابل کنید و یا از او انتظار داشته باشید.

اگر باور دارید که در اعتماد کردن دچار مشکل هستید این مطلب را حتماً با طرف خود در میان بگذارید. او حق دارد تا دلیل رفتار‌های شما در رابطه که ناشی از این مشکل است را بدانید. این صداقت همچنین موقعیتی را فراهم می‌کند که شما دیگر در رویارویی با این مشکل تنها نباشید و با کمک او بتوانید بر آن غلبه کنید.

خیلی از افرادی که مشکل در اعتماد کردن دارند از طرف رابطه و یا معشوق خود انتظار دارند تا به خاطر آن‌ها رفتارهای خود را تغییر دهد. مثلاً از شریک خود تقاضا می‌کنند که با فلان شخص صحبت نکن! یا هرچند ساعت آمار بده کجا هستی و با کی هستی!

این‌ها انتظارات غیرمنطقی هستند و شما باید درک کنید که چیزی که باید تغییر کند مشکل شما در اعتماد کردن است نه رفتار اطرافیان.

به دنبال ریشه‌ی مشکل بروید و حتی اگر لازم است از یک روانشناس یا مشاور متخصص کمک بگیرید و پیگیر رفع مشکل باشید. برای مثال اجازه ندهید تجربه‌های تلخ گذشته‌ در اعتماد به دیگری، رابطه‌های کنونی شما را تحت تأثیر قرار دهد.

#مرکز_مشاوره_رنگین_کمانی را در دیگر شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

پیامک در تلگرام  

کانال تلگرام

اینستاگرام

فیس بوک

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com