دیزیرا اخوان، کارگردان، نویسنده و بازیگر پیش از انتشار سریال کمدی جدیدش “دوجنسگرا” در کانال ۴ در مورد دوگانگی صحبت کرده است.

اخوان آشکارا دوجنسگرا، که در رویداد اولین نمایش این سریال شش قسمتی تلویزیونی در BFI Southbank لندن، سخن میگفت، توضیح داد که چگونه اغلب احساس میکنند که هویت جنسی او نامرئی است. او گفت: “این پیچیده است – برای دوجنسگرایان چهره ایی وجود ندارد. این به نظر بی شرمانه است. اگر من با یک زن در خیابان راه بروم، من یک لزبین هستم. به تازگی به این مساله که افراد من را دزیره دوجنسگرا خطاب میکنند، پی برده ام  و احساس کردم که این موضوع به شدت شرم آور است. آنها همیشه گفتند: “او به مردان و زنان گرایش دارد. اگر آنها می گفتند که من لزیبن هستم، پاسخ من البته بود، اما این شرم آور است. بسیاری از افراد آشکارا دوجنسگرا هستند، اما شما آنها را با آن کسی که در آن لحظه دست در دست هستند، شناسایی می کنید. وقتی چیزی را اغلب نمی بینید، به سختی با آن ارتباط برقرار می کنید.”

نمایشنامه کمدی جدید او، پیرامون لیلا (اخوان) ساکن نیویورک، که زنی دوجنسگرایی است که اخیرا با دوست دخترش به هم زده است و در تلاش برای دوستیابی در لندن، میگردد. اخوان نویسنده دوجنسگرا، که آنرا مشترکا با سسیلیا فرگیوئه (Cecilia Frugiuele)، که قبلا در فیلم «رفتار مناسب»  منتشر شده در سال ۲۰۱۴ همکاری کرده بود، کارگردانی کرده است.

اخوان، که اخیرا با PinkNews در مورد کارگردانی فیلم بعدی اش در مورد تبدیل درمانی همجنسگرایان، The Miseducation of Cameron Post صحبت کرده است، گفت که دگرباشان جنسی باید برای نمایندگی در مرکز خلق سرگرمی و رسانه ها باشند.

او توضیح داد: “من فکر می کنم بسیار مهم است دگرباشان جنسی در این مساله دست داشته باشند. برای من اهمیت دارد که نیروی خلاق پشت افراد گروه های به حاشیه رانده شده، تبدیل به نمایندگی شود، زیرادر غیر این صورت، شما هرگز روایات تراجنسی ها، خاورمیانه ایی ها یا داستان های سیاه پوستان را نمی بینید”.

این کارگردان ایرانی آمریکایی افزود: “من فکر می کنم که ما  تشنه هر چیزی هستیم که ما را به عنوان دگرباش نمایندگی کند.”

از ستارگان سریال دوجنسگرا میتوان از ماکزیم پیک و برایان گلیسون نام برد. اخوان در جای دیگری از این رویداد گفت که او در سال ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ و ابتدا فیلم نامه «دوجنسگرا» را برای تولید کنندگان در لس آنجلس  تبلیغ کرده بود.او همچنین گفت که آمازون پیشنهاد ساخت سریال کمدی او را به دلیل داشتان برنامه دیگری به نام  Transparentرد کرد. PinkNews برای شنیدن نظرات آمازون در این مورد با آنها تماس گرفته است.

او گفت: “هیچکس نخواست که این سریال را بسازد. من این فیلم نامه را در سالهای ۲۰۱۴/۲۰۱۵ به تمام شبکه های محلی LA فرستادم و از همه آنها پاسخ منفی گرفتم.  بلافاصله پس رد شدن ایده فیلم نامه، من برای انجام [اولین فیلمم]، رفتار مناسب به انگلستان رفتم.در آن زمان تازه با دوست دخترم به هم زده بودم و هیچ جایی برای زندگی نداشتم. میدانید که من  از طبقه بالای جامعه بودم. با خودم فکر کردم خوب، اگر اکنون شروع به نوشتن نکنم، هرگز این کار را نخواهم کرد.

اخوان، که نوشته شدن یک کتاب توسط او را نیز برملا کرد، ادامه داد: “در هر مکالمه ای که در ایالات متحده داشتم، آنها از من میپرسیدند: اما چگونه می خواهی این سریال را به برای مردان جذاب کنید؟ “این به خیلی کلیشه است، اما واقعیت دارد. من به جای دیگری مراجعه کردم و آنها گفتند: “خوب ما Transparent را داریم”.

این بازیگر ازسری دوم سریال دوجنسگرا خبر داد.

ما همه جا هستیم؛ آزاد و برابر:

‌‎فیس بوک ما:
‌‌‌‌‏https://m.facebook.com/DharmaMartia
وب سایت ما:‏
‌‌‏http://dharmamartia.org
‌‎صفحه خبر وب سایت :
‏http://news.dharmamartia.org/
اینستاگرام ما:
‏dharma_martia
توییتر ما:
‏@DharmaMartia ‌‎
کانال تلگرام ما:
‌‌‏https://telegram.me/DharmaMartia
‌‎همکاران ما:
‌‌‏رسانه همیاری: ‌‌‏
‏http://media.hamyaari.ca
‌‌‏ فضای اختصاصی دارما و مارتیا در تریبون زمانه:
‏www.tribunezamaneh.com/archives/author/dharma-martia
سایت پلنت ترنسجندر:
‏www.planettransgende

منبع:
https://www.pinknews.co.uk/2018/09/05/director-desiree-akhavan-on-bi-erasure-if-im-walking-down-the-street-with-a-woman-im-a-lesbian/

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com