یکی از نامزدهای برجسته نیجریه در انتخابات ریاست جمهوری ملی سال آینده، از نظرات خود را در رابطه با همجنسگرایان کشور عقب نشینی کرده و گفته است که همجنسگرایی باید غیرقانونی باشد.

دونالد دوک در یک گفتگوی زنده در YouTube به نام On The Couch, وعده داد در صورت پیروزی در انتخابات، همجنسگرایی را جرم انگاری نخواهد داد.

فرماندار سابق استان کراس ریور گفت علی رغم ناتوانی وی از درک احساسات همجنسگرایان، همجنسگرایی را جرم انگاری نخواهد کرد.

وی به فالز و لیلا، میزبانان این گفتگو گفت: “من احساسات عاطفی که یک فرد همجنسگرا نسبت به همجنس را درک نمیکنم. اما من آنها را مجازات نمی کنم. من از اینکه آنها تحت حمایت قانون هستند، اطمینان حاصل خواهم کرد.”

اما دوک که نامزد محبوب رای دهندگان جوان است به اینستاگرام رفت تا نظراتش خود را در مورد این موضوع روشن کند.

او نوشت: ” اظهارات اخیرا من در مورد حقوق همجنسگرایان و همجنسگرایی در یک مصاحبه، به عنوان تایید کردن همجنسگرایی و ازدواج همجنسگرایان توسط من تفسیر شده است. هیچ چیز بالاتر حقیقت نیست. همجنسگرایی در نیجریه یک جرم است و باید همچنان جرم باقی بماند. آنچه که من می توانم بگویم اینست که من به دنبال پیگرد قانونی همجنسگرایی نیستم، زیرا این امر به سوء استفاده منتهی می شود. به این ترتیب ترجیح میدهم در درمورد رفتار جنسی افراد کنکاش به عمل نیاورم. برای جلوگیری از ایجاد شک و تردید، قانون ما در رابطه با همجنسگرایی تغییر نخواهد کرد. این تصمیم مطابق ارزش های  اخلاقی من است.”

آزار و اذیت در نیجریه:
همجنسگرایی در نیجریه میتواند با مجازات حداکثر ۱۴ سال زندان مواجه شود. پلیس به طور منظم جامعه دگرباشان جنسی را هدف قرار می دهد. این هفته پلیس با حمله به یک مهمانی، ۵۷ مرد را با سوء ظن همجنسگرایی دستگیر کرد.

اینکه بسیاری از نظرات دوک در مورد همجنسگرایی حمایت میکنند، نا امیدکننده است.

یک کاربر در اینستاگرام نوشت: “اما فعالیت های همجنسخواهانه در نیجریه هیچ وقت نباید اتفاق بیفتد. باید با همجنسگرای به عنوان یک جنایت برخورد شود.” 

کاربر دیگری نوشت: “آقا، شما باید پس از پیروزی در انتخابات، همجنسگرایی را ممنوع کنید. ما همیشه از شما حمایت خواهیم کرد. ما از شما برای پیروزی حمایت میکنیم. اما اگر ما را ناامید کنید، ما هنوز هم از شما حمایت خواهیم کرد. نیازی به گفتن نیست، من به شما و دیدگاه شما برای نیجریه اعتقاد دارم. موفق باشید آقا.”

نیجریه ایی ها در ماه فوریه سال ۲۰۱۹ به پای صندوق های رای خواهند رفت.

ما همه جا هستیم؛ آزاد و برابر:

‌‎فیس بوک ما:
‌‌‌‌‏https://m.facebook.com/DharmaMartia
وب سایت ما:‏
‌‌‏http://dharmamartia.org
‌‎صفحه خبر وب سایت :
‏http://news.dharmamartia.org/
اینستاگرام ما:
‏dharma_martia
توییتر ما:
‏@DharmaMartia ‌‎
کانال تلگرام ما:
‌‌‏https://telegram.me/DharmaMartia
‌‎همکاران ما:
‌‌‏رسانه همیاری: ‌‌‏
‏http://media.hamyaari.ca
‌‌‏ فضای اختصاصی دارما و مارتیا در تریبون زمانه:
‏www.tribunezamaneh.com/archives/author/dharma-martia
سایت پلنت ترنسجندر:
‏www.planettransgende

منبع:
https://www.gaystarnews.com/article/presidential-front-runner-backtracks-on-gay-stance-says-it-should-be-illegal/#gs.9qUeWrY

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com