سازمان حقوق بشر ایران؛ ۶ شهریور ۱۳۹۷: طی هفته گذشته دست‌کم سه زندانی در زندان رجایی شهر کرج اعدام شدند. روز گذشته نیز دو زندانی که با اتهام قتل عمد به قصاص نفس (اعدام) محکوم شده‌‌اند در این زندان به سلول انفرادی منتقل شدند.

بنا به اطلاع سازمان حقوق بشر ایران، روز یکشنبه هفته گذشته (۲۸ مرداد) دست‌کم سه زندانی در زندان رجایی شهر کرج اعدام شده‌اند. این سه زندانی با اتهام قتل عمد به قصاص نفس (اعدام) محکوم شده بودند.

یکی از کسانی که در این روز اعدام شد “عباس آقایی” نام داشت. وی از سالن ۲ بند ۱ جهت اعدام به سلول انفرادی منتقل شده بود. احتمال میرود دو زندانی دیگر از زندان‌های دیگر جهت اجرای حکم به رجایی شهر کرج منتقل شده باشند.

اعدام این سه زندانی در حالی روز یکشنبه صورت گرفت که به‌طور معمول مجازات اعدام روزهای چهارشنبه در زندان رجایی شهر کرج اجرا میشود.

این اعدام‌ها تا لحظه تنظیم این گزارش و با وجود گذشت ۹ روز از سوی رسانه‌های داخل ایران اعلان نشده است.

همچنین روز گذشته، دوشنبه ۵ شهریور ماه دستکم دو زندانی جهت اجرای حکم اعدام به سلول انفرادی منتقل شدند. این دو زندانی نیز که با اتهام قتل عمد به قصاص نفس (اعدام) محکوم شده اند “مجتبی اسدی” و “شمسعلی عبداللهی” نام دارند.

طبق گزارش واحد آمار سازمان حقوق بشر ایران ۲۴۰ اعدام از میان ۵۱۷ اعدام در سال ۲۰۱۷ با اتهام قتل عمد صورت گرفته است.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com