ماف نیوز: خانم «شتاو فاروقی» که هنگام بازگشت از ترکیه با اتهامات مربوط به «گروههای سلفی» بازداشت شده بود، آخرین دفاعیه‌ی خود را ارائه داد.

به گزارش مرکز دموکراسی و حقوق بشر کردستان، شتاو فاروقی شهروند مریوانی در دادگاه انقلاب سنندج آخرین دفاعیه‌ی خود را ارائه داد. اتهام مطروحه علیه وی ارتباط با گروههای سلفی بوده و تاکنون رأی دادگاه صادر نشده‌ است.

او روز ۱۲ اسفند ۱۳۹۶ در هنگام بازگشت از ترکیه، در فرودگاه تبریز بازداشت و به بازداشتگاه اداره‌ی اطلاعات سنندج منتقل شد.

آن زمان شتاو فاروقی در تماسی کوتاه توانسته بود انتقال خود به زندان سنندج را به اطلاع خانواده برساند اما از حق انتخاب وکیل طی مراحل بازجویی محروم بود. همچنین طی مراحل دادرسی هم دو تن از وکلای مورد تایید دستگاه قضایی به وی معرفی شده‌اند و تنها حق انتخاب از میان آنها را دارد.

او روز ۳ فروردین ۹۷ پس از اتمام مراحل بازجویی در بازداشتگاه اداره‌ی اطلاعات، با قرار وثیقه‌ی ۲۰۰ میلیون تومانی به زندان این شهر منتقل شده و در هفته‌ی دوم فروردین با تودیع وثیقه آزاد شده بود.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com