سالاد ِ فصل

دلاورانِ دیپلماسی اَلسَّلامُ عَلَیْکُم

خداوند سبحان را شاکریم که کلیه سروران و بزرگواران ِ عرصه دیپلماسی در پهنه تحلیل ِ استراتژی بُرد بُرد ، بد و بدتر ملی و فرا ملی، با درایت و زیرکی ِ خاص ِ دیپلماتیک ، رنگ بنفش را سرلوحه و نماد مبارزاتی خود قرار داده اند . در شرح ِ این درایت ِ ستُرگ باید گفت که اگر به فرض محال و براساس نظر ِ برخی بی بصیرتان، رنگ قرمز را برمی گزیدند کار ِ همه ما به کرام الکاتبین بود. مستدل و مستند می گویند که گاوِ نر ِ عمو سام به رنگِ سرخ بسیار حساس است ( نه ایطور ) و اگر زبانم لال این اتفاق صورت می پذیرفت …..
استغفرلله من الشرّ الشیطان الرجیم اللعیم و من شر نفسی و من شر کل سوء یا إله العالمین.

در همین روابط شبهات بسیار ناچیز و سخیفانه ای را ، برخی دشمنان انقلاب و حسودان ِ بی بصیرتِ گمراه عنوان میکنند که اینروزها به جوک ِ میان ِ سردمداران دیپلماسیِ وطنی مبدل گردیده است لذا جهت افزونی ِ مزاح و طُریفه به برخی از آنها اشاره می نماید:

– اول از همه اینکه جنس فروخته شده به هیچ عنوان، تعویض یا پس گرفته نمیشود حتی برای شما بزرگوار ، این متن ِ زیبا را همه به وفور دیده و می بینیم. اگر مسئول خرید یک شرکت با پول کارکنان خریدی کرد و بعد از یکروز برخی به هر دلیلی پشیمان شدند ( سایز کارکنان نبود ، رنگش را برخی دوست نداشتند ، جنسش ضعیف بود و …) تکلیف چیست؟ به جنگ بروند یا قید ِ کالا را بزنند؟ هیچ نگویند؟ مسئول خرید هم بگوید دلم خواست که پولِ کارکنان را بسوزانم چون مال ِ خودم بوده ؟حالا همین مشتری ِ زعیمِ نوعی قرار است در میهن اسلامی، شناتور ( سناتور) و رئیس جمهورِ میهن سوز ببخشید ساز هم انتخاب کند و چارچوب ِ قرارداد معامله هم کلاً به نفع ِ ارباب باشد و نه رعایا و در آخر هم ضرری نیز در میان نباشد مگه داریم مگه میشه؟ ( گرچه این مثال ساده جهت تبیین است و نه قیاس)

– آیا اگر نظامِ ملا(ملی) نسبت به تعهدات خود در مقابل رعایای خویش ملتزم نباشد پس عموسام ( کلانتر مرکزی) هم می‌تواند نسبت به رعایای جهانی خود هیچ خیالی نداشته باشد یا خیر؟

– میگویند سرمایه دارِ بزرگ به سرمایه اش می نازد و قدرتش هم فعلا تا فیها خالدون است لذا انگشت سبابه مبارک کسی به سایه دیوار ِ همسایه برجش هم نمیرسد چه برسد به…. ، حق ِ نشستن در استادیوم و پوشیدن لباس آزاد را نمیدهند ولی از شما می خواهند که در حکومت سهم اول را داشته باشی؟

– میگویند ترامپ دیوانه است ، مال ِ ما که با پررویی اینقدر اشتباه (غلط) کردند که همه جوره به غلط کردم افتادند ؟ ترامپ مهمان ِ همسایگان میشود، طلایِ زیر لفظی میگیرد، اسلحه میفروشد و با شراکت ِ همسایگان عزیز در خاک خودش تاسیسات زیربنایی را قوّت می بخشد و آنوقت سران ِ خدوم ما چه کرده اند ؟ رفیق دوستها ، خاوریها و هزاران مثال دیگر را از جیب من در نیاورده اید(امریکا هیچ غلطی نمیتواند بکند)

– آیا هرگز فکر کرده ایم که پنج درصد جامعه (مدیر کل سرمایه ، مدیا و …) ، نود و پنج درصد بقیه را به هر راهی که بخواهند میبرند و تازه فلسفه و منطقش را چنان دهان پر کن در اختیار ِ عشاق ِ خردمند ِ محلّل میگذارند که گاهی برخی مخالفین هم به شَکّ می افتند؟(بد و بدتر)

– آیا علاوه بر اتخاذ مخمصه انزوای آمریکا ، کاخ سفیدش را هم به وضوخانه ( شما بفرما بیت الخلا) حسینیه امام(ره) مبدل فرمودید؟

– لیست و ریز دستاوردهای بی بدیل بیش از شش سالِ بنفش گون ( بفرما چهل ساله ) چه بود؟

– راستی جاسوسهای ایرانی در مذاکرات هسته ای داستانش چیست ؟ امیرظریف را خودم میدانم از بقیه بوگو

– قضیه کرسنت و ضرر و جریمه اش چه شد؟

– جایگزین هزینه ساخت و بعد گِل گرفتن نیروگاه چه بود و بواقع کل هزینه هر دو عملیات به چه مبلغی و از کجا تامین شد؟

– اگر نیروگاه و بمب اتمی به نتیجه میرسید چه دستاوردی حاصل میشد و آیا دورنمای ما پاکستان یا کره شمالی می بود یا خیر؟

– پول اکسیداسیون ۴۰۰ کیلو اورانیوم ۲۰ درصدی که ۲۰۰ کیلوی آن گویا اجرایی ‌شد و ظاهرا ارزش هر میلی‌گرم آن (۹۰) دلار است بکجا رسید؟ ( مبلغ ۳۶ میلیارد دلار که بسیار هم ناچیز است)

– چهارده هزار سانتریفیوژ به قیمت هرکدام دهها هزار دلار از کجا هزینه شد و به کجا ختم گردید؟

– اورانیوم تولید شده پنج درصد چقدر قیمت داشت و چه شد؟

– روزانه صد میلیون دلاری که در اثر عدم اجرایی شدن برجام و بقول اکبر ترکان متضرر میشدیم و نشدیم کجا رفته ؟ این مبلغ اگر خیلی دست و دلبازانه آنرا ۷۲۰ روز ( از اول ۱۳۹۵ تا آخر ۱۳۹۶ ) در نظر بگیریم مبلغ جزیی ِ هفتاد و دو میلیارد دلار میشود که با ضرب در قیمت دلار امروزی ناچیزتر هم میگردد.

– عزت ِ پاسپورت ولایت محور از مرز دویست کشور گذشت ؟

– هزینه های ِ سپاه کاهش یافت یا بودجه آن افزایش ؟

– رگ ِ غیرت ِ ملّی بیشتر باد کرده؟

– کشته ها و مجروحینِ اعتراضات برگشته اند؟

– رونق اقتصادی که عالیست و دلار هم پارچه حیض شد

– افزایش دو رقمی اشتغال که الی ماشالله

– وضعیت اعدامها هم که ختم به خیر شد

– آزادی بیان هم که روی ۹۹ درصد ماند، الحمدلله

– مبتلایان به بیماریهای خاص هم نگران نباشند چون ما نیازی به داروی وارداتی نداشته و نداریم حتی اگر دلار ده هزارتومان هم شود مشکلی افزوده نخواهد شد چون مشکل ما دهها سال است که از خط مرگ گذشته است و فرقی نمیکند که تحریم باشد یا نباشد

– زندانی سیاسی عقیدتی و شهری بنام کازرون هم که اصلا نداریم

– بزعم بخیلان ، از رقمهای ِ دریافتی ِ حکومت صُلحا پس از برجام چه خبر؟ از ۱۰۰ تا ۱۳۰ میلیارد ، ۱۵۰ و ۱۸۰ میلیارد دلار هم خوانده ایم و البته با رقم ۸ و ۲۹ میلیارد دلار هم شروع شد اما نهایتا از مبلغ دریافتی و نحوه هزینه آن هیچ اطلاع موثقی در دست نیست ولی آیا میتوان به حرف علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی هسته ای و مبلغ ۱۰۰ میلیارد دلار اکتفا نمود این مبلغ تقریبا بیش از دوسال بودجه کشور است اما چه شده است ؟ احتمالا باید سبابه بنفش ها و گروه ارکستر ِ بندری ِ “روحانی تا ۱۴۰۰ ” از جزئیات آن مطلع باشند که متعاقبا خبرش اعلام میشود.

– چرا در مدت این دوسال هیچ سرمایه گذاری بزرگی در کشور عملی نشده است ؟ بنظر این داستانی است که دکتر ملا حسن و امیرظریف و حج اسحق باید بفرمایند و البته باید جریمه شرکتهای اروپایی توسط آمریکا را هم مد نظر داشته باشیم که جرات نکردند نفس اضافی بکشند . نهایتا میشود نتیجه گرفت که طرف حسابِ برجام فقط و فقط عمو سام بوده و بقیه برای ِ بازارگرمی و صفوف ِ دشمن شکن ِ پشت مرده شورخانه جمع شده بودند و عملا هیچ کاره اند و عاملی در جهت فرمانبرداری از عمو سام و برای با دست بکَش و با پا پس بزن بوده و هستند. (داستان بازجوی خوب و بعد بازجوی بد)

– تا ۱۴۰۰ دکتر حسن خان هم بود و رفت ، قطر ، عربستان و امارات هم همین نفت و گاز ما را دارند تازه صرفنظر درآمد معادن، اوقاف، دادگستری ، مالیات، خاک ، فرش، باغستانها و غیره، ولی رفاه آنها کجا و ما کجا؟ سرمایه گذاری در جیبوتی کجا و در آمریکا و اروپا کجا؟ واردات ِ هایپر لوپ و نیروگاه خورشیدی کجا و صرف ِ ارز برای واردات دسته بیل و کود ِ رجب اردوغان کجا ؟درسته که مریض سرطانی از سرطانش خجالت نمی کشد اما برای درمان به هر دری میزند ، آیا هشتک ِ من پشیمان نیستم مُف کسی را هم بالا می کشد(درمان پیشکش) ؟

– چطور شد که مرگ بر آمریکا برای امت ِ کارشناس بین بد و بدتر است و کاپو چینوی ِ استارباکسیِ نیویورکی برای عموکریم (جان کری) و امیرظریف ، حالا شما بوگو مرگ بر آمریکا بر بخیلش لعنت!

– داستان هزاران گرین کارت و آقازاده های محصل در اروپا چیست؟

– و پاره ای از اینگونه ایرادات بی بنیاد و سخیف دیگر

ظاهرا یکتا دستاورد ِ این قضایا امیرظریف با نیشخند ژکوندی بوده که معلوم هم نشد نیش ِ لوس و یخ ِ سردار ِ دیپلماسی به ریش ِ کدام لئوناردو بوده است؟

حالا اینکه دویست نماینده مجلس که به نمایندگی از همه مردم و اقشار ایرانی هستند پرچم می سوزانند هم بماند برای اهل خرد ِ بنفش رنگ که بگویند اعمالِ نمایندگانِ مردم هیچ ربطی به خودِ مردم ندارد چون ما که رای دادیم نگفتیم و آنان هم نپرسیدند که در دولت یا مجلس باید چه بکنند، آیا پرچمِ دشمن را آتش بزنند و یا سلفنی با خانمِ نیم محجبه ماریه بگیرند یا خیر ؟! آیا با آقا کریم ( جان کری) یواشکی در استارباکس ِ نیویورک،موپوچینو بر بدن بزنند یا نه؟ پس مشکل عمده حل است و از امت سلب مسئولیت گردید الحمدلله .

البته از الان بگویم که بزرگترین دستاورد ِ موپوچینوی نیویورکی بازهم باسم دکتر امیرظریف و ایرانیان ثبت شد چرا که با آقاکریم بر سر یک میز ،موپوجینویِ دارچینیِ استارباکسی بر بدن زده اند ولی هنوز هیچکدام از شاگردان ِ دیپلماسی در جهان موفق به این امرِ خطیر نشده اند .
از حق که نگذریم یکی از دلایل ِ اینکه دکتر امیرظریف، انگلیسی را بهتر از کریم جان ( نیتیو اسپیکرز) حرف میزند از دیگر دستاوردهای شگرف ایرانیان و انقلاب است ، به حسودان اعلام میدارد که در زمانِ اشغال لانه جاسوسی چون آقا جواد خیلی ضخیم بود به طهارت و تجدید وضو مشغول شد و لذا نیلو ژ۳ دوسال سخنگوی انقلاب گردید تا بعد از ظریف شدن ِ ضخیم ، ایشان به رتق و فتق امور انقلاب و گسترش آن بپردازند

در پایان از سناتورهای مجلس معزز نیز خواهشمندیم که در صورت آتش زدن پرچم آمریکایِ منبع ِ گرین کارتِ انقلابیون ، حتما از فندک ِ بنفش استفاده گردد که هماهنگ بودن ِ ترکیب ِ رنگ خاکستری ِ حال ِ کشور با رنگِ بنفشِ رئیس دولتِ امت واحَدَه ، بسیار مطبوع ، به روز و دلربا بنظر آمده و هم اینکه حاصل ترکیب دورنگِ خاکستری با بنفش ، طوسی ( رنگ معنوی عشقی) شود که هم چرک به چشم نیاید و هم مطبوعش لامپِ خاموش باشد که تا پارگی ِ قطعنامه دان نیز الحمدلله ول کن نیست (اَفضل القوتهُ انشالله)

– اهداف ِ بخیلان فقط تخریب ِ ولایتمداران است و نه انتقاد

انشالله ما تا ابد از یک سوراخ گزیده شدن را تجربه می فرمائیم (ره)

نکته دیپلماتیک :
وعده ما با امت ِ حزب الله تا ۱۴۰۴با دکتر حاج سید آخرالمومنین نامعلوم پور (مجهول سابق) به عقب برنمی گردیم

نکته اخلاقی :
هیچوقت به جامه ای با دوخت ِ بی بی کشور خانم یکدست و بُرش ِ بَیگُم جان ِ تک چشم، براحتی اعتماد نفرمایید.

نکته بهداشتی:
در مرتبه رنگ طوسی ، وازلین ِ سیاسی، اَوجَب َ واجَباتَه (ره)

تعز من تشا و تزل من تشا

دبیر ِ اجراییِ برجام بی فرجام ولایت ( ببو )

امیرعلی متولی

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com