خبرگزاری هرانا در ۲۷ام اردیبهشت (۱۷ ماه مه) با انتشار گزارش شش‌رنگ از افزایش درمان‌های اصلاحی مخرب بر روی همجنسگرایان طی سال گذشته در ایران، نوشت:

“لازم به یادآوری است بیست و هشتم اردیبهشت مصادف با روز جهانی مبارزه با “هموفوبیا” (ترس از همجنسگرایان) است و در این حین نبود آگاهی کافی در مورد همجنسگرایی در ایران، غفلت خانواده‌ها، اقشار مختلف جامعه و حتی روانشناسان و روانپزشکان ایرانی را در قبال این پدیده‌ اجتماعی در پی‌ داشته است.

مهمترین نتیجه‌ نبود آگاهی و مهم‌ تر از همه، ترس از گفتگو و بحث درباره‌ هر پدیده‌ اجتماعی در جامعه موجب غفلت نادرست مردم و حتی متخصصین درمورد آن پدیده می‌شود و امروز در ایران تابوی بحث درباره‌ همجنسگرایی، چه در رد و چه در قبول آن به خصوص در رسانه‌های رسمی کشور، در مجامع علمی و همچنین خانواده‌ها موجب تقویت هموفوبیا در ایران شده و هرگونه نتیجه‌گیری و قضاوت درباره‌ این پدیده را به حدس و گمان واداشته است.”

با دقت به اینکه همجنسگرایی در ماهیت یک گرایش جنسی، یک پدیده طبیعی است، و در ماهیت مطالبه‌گرانه و برابری‌خواه امروزین به همان میزان یک پدیده اجتماعی است که “حقوق جهانی بشر”، این خطوط به خوبی اهمیت آگاهی‌رسانی و نقش مهم رسانه‌ها یی را نشان می‌دهد که در محیط‌های برخوردارتر از آزادی بیان قرار دارند و قادرند با جایگزین کردن تابو و ترس با آگاهی در این سرکوب حاکم بر ایران به ایجاد تغییر برای اقلیتهای جنسی همت ورزند.

با تشکر از خبرگزاری هرانا لینک این گزارش را برایتان قرار می‌دهیم و شما را به بازنشر این بیانیه دعوت می‌کنیم:

🌐https://www.hra-news.org/statements/a-316/

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com