اکثریت مسلمانان آمریکا از برابری ازدواج حمایت می کنند. بیش از ۴۰،۰۰۰ آمریکایی از سراسر ایالات متحده در مورد مسائل اجتماعی مورد بررسی قرار گرفته اند. این بررسی نشان داده است که دیدگاه افراد مذهبی نسبت به حقوق دگرباشان جنسی بهبودیافته است.

اطلس ارزش های اجتماعی آمریکا که توسط مؤسسه تحقیقاتی جامعۀ مذهبی این کشور منتشر شده است نشان میدهد که با وجود مخالفت مداوم رهبران دینی، معتقدان نسبت به ازدواج همجنسگرایان انعطاف بیشتری از خود نشان میدهند.

این انعطاف حاصل تصمیم دادگاه عالی ایالات متحده در قانونی کردن ازدواج همجنسگرایان در سال ۲۰۱۵، در پنجاه ایالت آمریکا است.

اکثریت گروه های مذهبی، از جمله مسلمانان، از برابری در ازدواج حمایت می کنند. این گروه ها، عمده ترین اقلیت های Unitarians (97٪)، بودایی ها (۸۰٪)، بی دینان (۸۰٪)، آمریکایی های یهودی (۷۷٪) و هندوها (۷۵٪ )، PRRI را در بر میگیرند.

تقریبا دو سوم از سفید پوستان پروتستان (۶۷٪)، سفید پوستان کاتولیک (۶۶٪)، سفید پوستان ارتدکس (۶۶٪) و سفید پوستان اسپانیایی کاتولیک (۶۵٪) نیز از برابری در ازدواج حمایت میکنند.

اکثریت مسلمانان (۵۱ درصد)  با ۳۴ درصد مخالف،  از برابری در ازدواج حمایت میکنند،؛ ۱۵٪  از آنها در مورد این موضوع هیچ نظری ندارند.

تعداد کسانی که با برابری ازدواج مخالف هستند، به شدت کاهش یافته است.

PRRI گفت: “سیاه پوستان پروتستا  از مخالفت جامع به حمایت نسبی از ازدواج همجنسگرایانه تمایل پیدا کرده اند. در سال ۲۰۱۳، از هر ده نفر، شش نفر (۵۷٪) از سیاه پوستان پروتستان مخالف برابری در ازدواج بودند. این رقم امروز فقط ۴۳٪ است، در نتیجه اکنون، در مقایسه ایی تقریبی، نیمی از سیاه پوستان پروتستان (۴۸٪) که از برابری ازدواج حمایت می کنند. پروتستان های اسپانیایی از مخالفت های جدی با ازدواج های همجنسگرایانه به دو دستگی در برابر این سیاسترسیده اند.

در سال ۲۰۱۳ نزدیک به دو سوم (۶۵٪) پروتستان های اسپانیایی مخالف ازدواج همجنسگرایان بودند. امروزه ۴۳ درصد از آنها از این سیاست حمایت میکنند، مابقی ۴۵ درصد مخالفان آن، و ۱۳ درصد آنها هیچ نظری ندارند.

تنها سفیدپوستان انجیلی مخالف برابری ازدواج هستند.
تنها گروه هایی که مخالف برابری در ازدواج هستند، سفیدپوستان انجیلی هستند. ۵۸٪ از سفیدپوستان انجیلی مخالف ازدواج همجنسگرایان هستند، در حالی که، ۵۳٪ مورمون ها و ۶۳٪ از آن حمایت میکنند.

با توجه به نظرسنجی انجام شده، به طور کلی ۶۱ درصد از آمریکایی ها از برابری در ازدواج به حمایت می کنند. در سطح ایالتی، ۴۴ درصد از مجموع ۵۰ ایالت آمریکا از این سیاست حمایت می کنند.

آلاباما تنها  ایالتی است که با اکثریتی مخالف، این آمارا رامخدوش می کند.

با این حال، حمایت در ایالت میسیسیپی، تنسی، غرب ویرجینیا، لوئیزیانا و کارولینای شمالی هنوز کمتر از ۵۰ درصد است.

هفت نفر از هر ۱۰ آمریکایی از قوانین ضد تبعیض علیهدگرباشان جنسی حمایت می کند. در حالیکه ۲۳ درصد از آمریکایی ها با این مساله مخالف هستند.

ما همه جا هستیم، آزاد و برابر:

‏‎فیس بوک ما:
‏‎‏‎‏https://m.facebook.com/DharmaMartia ‏‎
وب سایت ما:‏
‏‎‏http://dharmamartia.org
‏‎صفحه خبر وب سایت :
http://news.dharmamartia.org/
اینستاگرام ما:
‏dharma_martia
توییتر ما:
‏@DharmaMartia ‏‎
کانال تلگرام ما:
‏‎‏https://telegram.me/DharmaMartia
‏‎همکاران ما:
‏‎‏رسانه همیاری: ‏‎‏
http://media.hamyaari.ca
‏‎‏سایت خودنویس: ‏‎‏
www.Khodnevis.co
‏‎‏ فضای اختصاصی دارما و مارتیا در تریبون زمانه:
www.tribunezamaneh.com/archives/author/dharma-martia
سایت پلنت ترنسجندر:
‏www.planettransgende

 منبع:

https://www.gaystarnews.com/article/majority-of-muslims-support-same-sex-marriage-white-evangelicals-still-opposed/#gs.rDQ0LJU

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com