توییت وقیحانه‌ای از بیژن فرهودی، خبرنگار و مجری، منتشر شده که نشان‌دهنده اوج زن‌ستیزی و ‌همجنسگراهراسی، لزبین‌ستیزی و در یک کلام، نشان دهنده حماقت نویسنده آن است.

وی درباره فیلم مضروب کردن یک دختر توسط پلیس‌های زن گشت ارشاد که اخیرا منتشر شد و خشم مردم را برانگیخت، می‌نویسد:
«این فاطی کماندوهای کریه المنظر اکثرا همجنسگرا هم هستن و هیچ بعید نیست که در بازداشت به دختران (شکارهای خود) تجاوز کنند. #دوربین_ما_اسلحه_ما #چهارشنبه_های_سفید»

فرهودی با این توییت چند کار را با هم انجام می‌دهد:

اولا عقب‌ماندگی خود را از تحلیل یک وضعیت بر اساس قیافه آدم‌ها و نه اعمالشان نشان می‌دهد. او هنوز پس از سالها زندگی در خارج از ایران نیز نفهمیده است که انسان ها را حق ندارد بر اساس رنگ پوست و ظاهر و جنسیت و … فاقد ارزش یا دارای ارزش بداند.

دوما اتفاقا همصدا با خامنه ای و اعوان و انصارش اعلام می‌کند که همجنسگرایی معادل تجاوز است و همجنسگرایان متجاوز، وحشی و فرصت‌طلب هستند.

سوما به خود اجازه می دهد گرایش جنسی دختر دستگیر شده را حدس زده و او را دگرجنسگرا معرفی می‌کند و به این ترتیب، در مخیله اش هم نمی‌گنجد که دختران لزبین و یا ترنسجندرهای بسیاری نیز در مبارزه علیه کلیت این نظام و یا علیه حجاب اجباری ایستاده و در آینده هم خواهند ایستاد.

او با این تحلیل ابلهانه و کریه، بر حقیقت این خشونت سیستماتیک بر دختران در خیابان‌ها به دست نیروی انتظامی سایه می‌اندازد و مناسبات را وارونه می‌نمایاند، و کانالی می‌شود برای نشان دادن بی‌سوادی و نفرت او از زنان -و مردان- همجنسگرا و هر زنی که از نظر او در “جدول زشت‌ها” قرار می‌گیرد.

دختران در ایران از هر چهره و ظاهر و طبقه اجتماعی و گرایش جنسی برای آزادی خود می‌جنگند و در برابر این تفکرات و اظهارات متحجرانه خواهند ایستاد.

لینک به توییت:

#چهارشنبه_های_سفید
#دوربین_ما_اسلحه_ما
#فرهودی_حماقت
#همجنسگراستیزی

#شش_رنگ در تلگرام:
🌈🌐 t.me/iran6rang

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com