فیلم The Sessions   از آن فیلم هایی است که یک بار دیدنش نگاه انسان را به زندگی تغییر می دهد. داستان به زندگی مردی می پردازد که از سن ۶ سالگی دچار بیماری فلج اطفال شده و توانایی حرکت کردن را از دست داده. این مرد توانسته در دانشگاه تحصیل کند و به عنوان شاعر و روزنامه نگار به کار بپردازد. ولی کسی که توان حرکت کردن ندارد مدام به پرستارهایش وابسته است و شانس کمی برای جذب شدن در جامعه دارد. این مرد که اعتقادات مذهبی هم دارد به صرافت افتاده که در ۳۹ سالگی بتواند از بکارت در بیاید و لذت جنسی را تجربه کند.

مشاور او کشیش آزاد اندیشی است که جواز کامجویی را به او می دهد و سپس یک تراپیست به او کمک می کند که به خواسته اش دست یابد.

فیلم سوالات مهمی را برای بیننده مطرح می کند. مثلا می شود پرسید که دسترسی به سکس یک حق است؟ بگذارید مثالی برای شما نقل کنم. من زمانی در یک کارگاه صنعتی مشغول به کار بودم همکارانم مهاجران غیر قانونی و کارگران روزمزدی مثل خودم بودند. یکی از همکارانم ، سالار (نام مستعار است) که جوان نیک سرشتی بود اهل غزنه افغانستان بود و هر ماه برای کمک کردن به پدرش به افغانستان پول می فرستاد. سالار جوان تنومند و فعالی بود ولی سر او در زمان زایمان به دلیل فشار فرم عادی را از دست داده و بیضی شکل شده بود. این ضایعه تناسب اعضای صورت او را تا حد زیادی بهم زده بود. سالار هفته ای یک بار به سراغ روسپی‌های شهر می رفت و معادل یک روز حق الزحمه خود را دو دستی تقدیم می کرد تا دقایقی کامجویی کند. من همیشه می گفتم: پسر جان تو با این زحمت کار می کنی. چرا به جای این کار وقت انرژی خودت را صرف پیدا کردن یک دوست دختر نمی کنی؟

یک بار به من جواب عجیبی داد که هرگز نمی توانم فراموش کنم. گفت: فلانی، تو وقتی فارسی حرف می زنی لهجه ات مثل هنرپیشه هاست (اشاره به لهجه تهرانی) وقتی خارجی حرف می زنی باز هم خوب به گوش می رسد. من به هر زبانی که حرف می زنم انگار الان از پشت کوه آمده‌ام. من اصلا بلد نیستم با زنها حرف بزنم! درضمن چه کسی به کله تخم مرغی من نگاه می کند؟ پوست صورت من پر از کک مک و آبله است. تو خودت را با من قیاس نکن! من هم حق دارم به شکلی نیازم را برطرف کنم.

می دانم که این حرف مخالفان قانونی کردن روسپی گری را به خشم می آورد. ولی می شود پرسید آیا محکوم کردن و غیر قانونی کردن روسپی گری حقی را از افرادی می گیرد که به دلایلی توانایی برقراری ارتباط جنسی مبتنی بر عاطفه  و تفاهم را ندارند و ناچارند به گونه ای به روابط موقتی و کوتاه مدت دست بزنند؟

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com