یک فعال سیاسی راستگرای افراطی در آلمان با تغییر دین خود از مسیحیت به اسلام میگوید که پذیرش ازدواج همجنسگرایان در کلیسا، موجب بیگانگی وی با مسحیت شده است.

آرتور وگنر،از اعضای کلیدی کمیته قانونگذاری ایالتی برای حزب تندرو آ-آف-دی در ایالت بوندستاگ آلمان بوده است. با این حال، وی در اوائل ماه جاری با اعلام اینکه از مقام خود کناره گیری کرده و مسلمان میشود، موجب تعجب عموم شد. وگنر، با تایید تغییر دین خود، آنرا در تضاد در مواضع مسلمان ستیز حزب تندرو آ-آف-دی دانست.

وی در مصاحبه ایی با روزنامه بیلد اظهار کرد که پذیرش ازدواج همجنسگرایان در مسحیت و حضور کشیشان در جشن غرور دگرباشان جنسی وی را به تغییر دین تشویق کرده است.

او گفت:” یکی از دلایل من برای تغییر دین، تغییراتی است که امروز در کلیسا رخ داده است. این تغییرات دیگر نمایانگر ارزشهایی که من به آنها باور دارم نیستند.”

وی اضافه کرد:” یکی از دلایل تصمیم من برای تغییر دین، تغییراتی است که در کلیسا رخ داده است. این تغییرات با برداشت و درک من از مسیحیت مطابقت ندارد. موضع کلیسا در برابر حزب تندرو آ-آف-دی، حمایت از برابری در ازدواج و شرکت کشیشان در رژه غرور دگرباشان در روز خیابان کریستوفر، جایی که کودکان حضور دارند، از جمله این تغییرات هستند. اینها به نظر من پذیرفته نیستند.”

رویدادهای مرتبط با جشن غرور دگرباشان در اروپای مرکزی اغلب و در بزرگداشت شورش استون وال، با نام  روز خیابان کریستوفر شناخته میشوند.

وگنر میگوید پس از دیدار با چند فرد مسلمان در سفرش به روسیه به اسلام تغییر دین داده است. آو میگوید که  این مسلمانان را افرادی گشاده رو و صادق میداند.

این سیاست مدار در ماه اکتبر ۲۰۱۷ به طور رسمی به دین اسلام تغییر دید داد و نام خود را به احمد تغییر داد. اگرچه وگنر به صورت داوطلبانه از مقام رهبری حزب تندرو آ-آف-دی کناره گیری کرده است، به عنوان عضوی از این حزب باقی خواهد ماند.

رهبران این حزب اعلام کرده اند که علی رغم درخواست تعداد زیادی از اعضای این حزب برای اخراج وگنر حتی به عنوان یک عضو از این حزب، دست به چنین کاری نخواهند زد.

مذهب وگنر اکنون در تضاد مستقیم با شعارهای حزب تندرو آ-آف-دی است. این حزب در وب سایت رسمی خود نوشته است که اسلام جایی در کشور آلمان ندارد و اینکه ایده جامعه چندفرهنگی، تهدیدی مستقیم برای آرامش ، صلح اجتماعی و اتحاد فرهنگی است.

ازدواج زوج های همجنسگرا از سال گذشته و پس از تغییر موضع آنگلا مرکل در مورد به رای گذاشتن حق برابری ازدواج برای همجنسگرایان در آلمان آغاز شده است.خانم مرکل همچنان رای و نظر شخصی خود را پیرامون حق برابری ازدواج در آلمان داشت اما اجازه داد که این لایحه در پاسخ به درخواست اصلاح طلبان در حزب خود و نیزشرکای ائتلافی وقت خود، به تصویب برسد.

حزب تندرو آ-آف-دی به شدت مخالف قانونی شدن ازدواج همجنسگرایان بود به طوری که این حزب برای به چالش کشیدن قانونی این لایحه قسم خورد.این حزب مدعی شد که تصویب قانون برابری در ازدواج مغایر قانون اساسی کشور آلمان است چرا که این سند میگوید که ازدواج باید از حمایت ویژه دولتی برخوردار باشد. این در حالی است که قانون اساسی کشور آلمان، تعریف خاصی از ازدواج ندارد.

این حزب در سال گذشته یک زن همجنسگرای ۳۸ ساله را به عنوان نامزدش برای مجلس انتخاب کرد. آلیس وایده، که به عنوان یک فرد نسبتآ لیبرال در حزب خود در نظر گرفته می شود، دارای دو فرزند با شریک جنسی یکسان خود است. این سیاستمدار همیشه اتهام به ریاکاری برای حمایت از حزبی که با جدیت مخالف ازدواج و همجنسگرایی است را در حالیکه خود فرزندانش را در خانواده ایی رنگین کمانی پرورش میدهدرا رد کرده است.

خانم واییلت علی رغم همجنسگرایی خود، برچسب فعال فعال حقوق دگرباشان جنسی را رد کرده و گفته است که «صحت سیاسی متعلق به زباله دان تاریخ است.»

حزب تندرو آ-آف-دی پس از کارزار مهاجر ستیز خود، به بزرگترین حزب سیاسی آلمان، با احراز ۹۴ کرسی در بوندستاگ گردید.

ما همه جا هستیم، آزاد و برابر:
‏‎فیس بوک ما:
‏‎‏‎‏https://m.facebook.com/DharmaMartia ‏‎
وب سایت ما:‏
‏‎‏http://dharmamartia.org
‏‎صفحه خبر وب سایت :
http://news.dharmamartia.org/
اینستاگرام ما:
‏dharma_martia
توییتر ما:
‏@DharmaMartia ‏‎
کانال تلگرام ما:
‏‎‏https://telegram.me/DharmaMartia
‏‎همکاران ما:
‏‎‏رسانه همیاری: ‏‎‏
http://media.hamyaari.ca
‏‎‏سایت خودنویس: ‏‎‏
www.Khodnevis.org
‏‎‏ فضای اختصاصی دارما و مارتیا در تریبون زمانه:
www.tribunezamaneh.com/archives/author/dharma-martia
سایت پلنت ترنسجندر:
www.planettransgender.com ‏‎

منبع:

http://www.pinknews.co.uk/2018/01/31/far-right-politician-converts-to-islam-because-church-is-too-gay-friendly/

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com