سوفرولوژی یک تمرین اساسی بسیار کهن است که برای ایجاد سلامت و رفاه مطلوب بدنی و ذهنی ایجاد شده است. این تکنیک یا تمرین شامل مجموعه‌ای از تمرینات فیزیکی و ذهنی آسان است که وقتی به طور منظم انجام شود، منجر به داشتن بدن و ذهنی سالم، آرام و هوشیار می‌شود.

این تمرینات آرامش دینامیکی (آرامش در حرکت) نامیده می‌شوند. هدف نهایی این است که در تمام زمینه‌های زندگی خود به طور کامل در لحظه‌ی “اکنون” حاضر باشید، به طور کامل سرحال و مشارکت کننده باشید و راحت و شاد باشید و از زندگی لذت ببرید.

اولین چیزهایی که مردم معمولا پس از شروع سوفرولوژی تجربه می‌کنند، داشتن خواب راحت‌تر، بهبود روابط، کاهش نگرانی‌ها، افزایش اعتماد به نفس و احساس شادی درونی است.

✅ در یک تمرین عادی سوفرولوژی چه اتفاقی می‌افتد؟

شما می‌توانید تمرینات را به صورت فردی یا جمعی انجام دهید. و به یاد داشته باشید این یک تمرین سریع و یکباره برای دیدن نتایج یک شبه نیست افرادی که تمرینات سوفرولوژی را انجام می‌دهند معتقدند که این یک روش زندگی است.

تمرین سوفرولوژی براساس تکنیک‌های ایجاد آرامش‌، تنفس صحیح و تجسم است. برخلاف مدیتیشن افراد می‌توانند ایستاده هم این تمرین را انجام دهند.

سوفرولوژی نه بر خودِ مشکل، بلکه بر عناصر مثبت در زندگی شخص، در گذشته، حال و آینده او تمرکز می‌کند که فرد را قادر می سازد تا به جلو حرکت کند و احساس قدرتمندی نماید. در این تکنیک فرض بر این استوار است که افکار مثبت یک واکنش زنجیره‌ای مثبت را آغاز می‌کنند.

✅ مفاهیم کلیدی

نگرش بدون غرض: به چیزها تا حد ممکن با نگرشی بی‌طرف و خنثی نگاه کردن، بدون اینکه از دانش یا تجربه‌ی قبلی خود در گذشته استفاده کنید. کاملاً بدون‌قضاوت و بی‌طرف.

ذهن مبتدی: همانند ذهن یک کودک به جهان نگاه کنید و همه چیز را همان‌طور که هست بپذیرید.

پذیرش: حقیقت را در اطراف خود و دیگران همانگونه که هست بپذیرید. بدون پیش‌داوری.

💫 سوفرولوژی درباره درک بهتر از بدن، شناخت بهتر از خود، شناخت محدودیت‌های خود و پذیرش خود، احساس زنده بودن در اینجا واکنون، زندگی در سلامت و ایجاد هماهنگی بین بدن و ذهن است. قطعا چنین تکنیکی را نمی‌شود یک شبه و به تنهایی یاد گرفت و اجرا کرد به همین دلیل است که افراد برای شروع همیشه از یک مربی که در این زمینه دانش دارد، کمک می‌گیرند. اگر فردی بتواند به مفاهیم کلیدی این تکنیک که نگرش بدون غرض، ذهن مبتدی و پذیرش هستند، دست‌یابد در زندگی از شادی و آرامشی بی‌نظیر برخوردار خواهد شد.
راه‌های ارتباط با ما:
پیامک در تلگرام
کانال تلگرام
اینستاگرام
فیس بوک

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com