روژی کورد: سازمان ملل در رابطه با وضعیت دست‌کم ۵۰ هزار تن از شهروندان سوری که در بخش خطرناکی از مرز سوریه با اردن گیر افتاده‌اند، هشدار داد.

این شهروندان سوری، عمدتا زنان و کودکان هستند و گفته می شود حتی تلاش آن‌ها برای خروج از محل نیز خود با خطرات جانی همراه‌ است.

فرهان حق، از سخنگویان سازمان ملل، روز دوشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۶ شمسی در گفتگو با خبرنگاران، ضمن اعلام این خبر گفته است که، شماری از افرادی که در محل گیر افتاده‌اند در تلاش هستند تا از منطقه بگریزند، اما این موضوع خود با خطرات جانی روبه‌رو است و آن‌ها ممکن است راهی مناطق بیابانی و خالی از سکنه شوند.

کنترل این مناطق مرزی در دست نیروهای دولتی سوریه و شبه‌نظامیان و متحدان حامی بشار اسد می باشد. بخشی از مناطق نزدیک مرز دو کشور نیز که در طرح «عاری از خشونت» قرار دارد توسط روسیه و با کمک اردن نظارت می شود.

بنا بر گزارش روز پنج شنبه تلویزیون دولتی سوریه، نیروهای بشار اسد منطقه‌ای به وسعت ۱۳۰۰ کیلومتر مربع، و نیز شماری از تپه‌های حائز اهمیت از نظر استراتژیک، را به کنترل خود درآورده‌اند.

اما با توجه به اینکه کشور اردن، سال گذشته میلادی، پس از حمله گروه داعش که به کشته‌شدن هفت تن از مرزبانان آن کشور انجامید، مرز خود با سوریه را مسدود کرد، کار گروه‌های بین‌المللی و امدادرسانان برای دسترسی به غیرنظامیان در این منطقه مشکلتر شده است.

فرهان حق همچنین افزوده است که، نهادهای وابسته به سازمان ملل «عمیقا نگران امنیت و حفاظت» ۵۰ هزار نفری هستند، که در مرز گیر افتاده‌اند. سازمان ملل از طرف‌های درگیر نیز خواسته است دست به اقدامات لازم بزنند تا جلوی آسیب رسیدن به افرادی که «شدیدا با خطر روبه‌رو هستند» گرفته شود.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com