هاوار: بنا بر گزارش همشهری، رسیدگی قضایی به پرونده قتل ۲ زن ایرانی که در آلمان قربانی جنایت خانوادگی شده‌اند در دادسرای جنایی تهران شروع شد.

نخستین پرونده مربوط به ‌ زن جوانی است که اواخر سال ۸۴در آلمان به قتل رسید. عامل این جنایت که شوهر وی بود در آن زمان دستگیر شد و به زندان افتاد و حالا که در شرف آزاد شدن از زندان است، خانواده مقتول با مراجعه به دادسرای جنایی تهران خواهان رسیدگی به این پرونده شده‌اند.

در آخرین شکایتی که زن جوان پیش از مرگ خود در دادگاه آلمان مطرح کرد، گفته بود که شوهرش او را به باد کتک گرفته و وی را زخمی کرده است.

با این شکایت شوهر وی دستگیر شد و دادگاه حکم داد که وی نباید در اطراف خانه همسرش دیده شود. به این ترتیب مرد آزاد شد اما نقشه هولناکی کشید. او با تهیه چاقو، به کمین همسرش نشست و پشت درختی پنهان شد. وقتی همسرش از محل کارش خارج شد تا به خانه برگردد، در یک کوچه خلوت او را گیر انداخت و با ضربات چاقو او را از پا درآورد. زن جوان که به‌شدت زخمی شده بود به بیمارستان منتقل شد اما به‌دلیل شدت جراحات جانش را از دست داد. به‌دنبال این حادثه پرونده‌ای در دادگاه آلمان تشکیل شد و گروهی از کارآگاهان به جست و‌جو پرداختند و چند‌ماه بعد متهم را دستگیر کردند.

دومین پرونده که بازپرس جنایی تهران رسیدگی به آن را از سر گرفته، مربوطه به جنایتی است که ۲‌ماه قبل در هامبورگ آلمان رقم خورد و در جریان آن زنی سالخورده به طرز مرموزی به قتل رسید. متهمان این پرونده پسر و عروس قربانی هستند. چند روزپیش دختر مقتول با مراجعه به دادسرای جنایی تهران گفت که مادرش بر اثر ضرب و جرح در خانه‌اش در هامبورگ جان باخته و پلیس آلمان اعلام کرده که وی به قتل رسیده است.

دختر جوان گفت: برادرم حدود ۲۰سال پیش برای کار و زندگی به آلمان رفت. او در یک شرکت مواد غذایی در هامبورگ کار می‌کرد و زندگی خوبی داشت. من خواهر دیگری دارم که او ساکن دوبی است و من به همراه مادرم در تهران زندگی می‌کردم.

وی ادامه داد: پس از مدتی شنیدم که برادرم در آلمان با زنی به نام سحر آشنا شده است.

این زن از همسرش طلاق گرفته و ۳فرزند داشت و ما مخالف این ازدواج بودیم تا اینکه شنیدیم برادرم او را به عقد خود در آورده است. از طرفی مادرم دچار بیماری شد و چون سال‌ها برادرم را ندیده بود، از او خواست که به ملاقاتش بیاید. اما از همان زمان تهدید‌های عروسمان شروع شد. سحر در واتس آپ برای من و خواهرم پیام‌های تهدید‌آمیز می‌فرستاد و می‌گفت اجازه نمی‌دهد شوهرش پیش ما بیاید.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com