سازمان حقوق بشر ایران، ۲۰ تیر ماه ۱۳۹۶: روز یک‌شنبه دستکم ده زندانی شامل سه تبعه افغانستان که با اتهامات مربوط به مواد مخدر به اعدام محکوم شده بودند در زندان تایباد اعدام شدند.

بنا به اطلاع سازمان حقوق بشر ایران، صبح روز یک‌شنبه ۱۸ تیر ماه دست‌کم ۱۰ زندانی در زندان تایباد اعدام شدند. این زندانیان همگی با اتهامات مربوط به مواد مخدر به اعدام محکوم شده بودند.

هویت چهار تن از اعدام شدگان «ناصر کریمی»، «محمود تیموری»، «ابوالفضل مخته باز» و «احمد شیخی» احراز شده که سه تن اول در یک پرونده به اعدام محکوم شده بودند.

یک منبع مطلع در خصوص اتهام این سه تن به سازمان حقوق بشر ایران گفت: ایشان کشاورز و جالیزدار بودند و ۴ کیلو گرم هروئین در پرونده خود داشتند.

گفتنی است، سه تن از کسانی که در این روز اعدام شدند را اتباع کشور افغانستان تشکیل میدادند.

اعدام زندانیان با اتهامات مربوط به مواد مخدر در حالی ادامه دارد که طرح لغو مجازات اعدام برای بسیاری از خرده فروشان مواد مخدر بخصوص کسانی که بدون سابقه قبلی بازداشت شده‌اند مراحل پایانی خود را در مجلس شورای اسلامی طی می‌کند. نمایندگان مجلس پیشتر از قوه قضائیه خواسته بودند که اعدام دست‌کم پنج هزار زندانی که با اتهامات مربوط به مواد مخدر به اعدام محکوم شده اند را تا اعلام نتیجه این طرح متوقف کند.

اعدام این زندانیان در تایباد تا لحظه تنظیم این گزارش از سوی رسانه‌های رسمی اعلان نشده است.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com