ماف نیوز: یک جوان ۱۸ ساله در ارومیه با اتهامات سیاسی بازداشت شد.

به گزارش مرکز دموکراسی و حقوق بشر کردستان، صبح روز شنبه ۱۷ تیرماه سال ۱۳۹۶ خورشیدی، یک جوان هجده ساله به نام «شمس‌الدین علی‌زاده» در محل کارش در ارومیه بازداشت و به محل نامعلومی منتقل شد.

یک منبع مطلع در این رابطه گفت: «نیروهای وابسته به حفاظت اطلاعات سپاه پاسداران در ارومیه، شمس‌الدین علی‌زاده فرزند عمر ساکن محله‌ی میرآباد ارومیه را به اتهام ارتباط با احزاب کُردی بازداشت کرده‌اند.»

در هنگام بازداشت، به خانواده‌اش اطلاع داده شده است که وی با احزاب کُردی در ارتباط بوده و قصد خروج از کشور با هدف گرویدن به یکی از این گروههای سیاسی و مسلح را داشته است. اتهام وارده از سوی سپاه پاسداران در حالی صورت میگیرد که وی در مناطق مرزی بازداشت نشده بلکه در محل کارش در مرکز شهر دستگیر شده است.

بازداشت شمس‌الدین علی‌زاده با ضرب و شتم همراه بوده و بدون ارائه‌ی هیچگونه برگه‌ی قضایی صورت گرفته است.
 
طبق ماده ۲۴ قانون آیین دادرسی کیفری، حق بازداشت متهمان از سوی ارگانهای مربوطه بدون دستور قضایی وجود نداشته و برای ماموران دولتی جرم محسوب می‌شود.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com