بنا به گزارشها صبح روز یکشنبه ۱۰ اردیبهشت ۹۶؛ مختاری، رئیس جنایتکار حفاظت اطلاعات اداره کل زندانهای استان اردبیل از بند ۷ زندانیان سیاسی اردبیل؛ که بیشتر شبیه اتاق کوچک انباری زندان است بازدید به‌عمل آورد.
البته این بازدید؛ بیشتر جنبه تهدید و تحقیر داشت. مختاری به تندی زندانیان سیاسی را تهدید به مکانی بدتر از بند ۷ اردبیل کرد و با تحقیر و تهدید گفت: شما را به جایی می‌فرستم که محمدصابر ملک رئیسی را فرستادم.
محمدصابر ملک رئیسی را سه هفته قبل؛ شبانه به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل کردند که بسیار محدودتر از بند ۷ زندان مرکزی اردبیل است.
به‌طوری که فقط هفته‌یی یک بار تحت نظارت شدید قادر به مکالمه با تلفن می‌باشد. ظهر همان روز (یکشنبه) یکی از زندانیان گماشته حفاظت شروع به فحاشی به زندانیان سیاسی کرد تا زندانیان سیاسی را تحریک کند.
این عمل به قصد به دست آوردن بهانه برای آزار و اذیت بیشتر زندانیان سیاسی بود. پس از بالا گرفتن فحاشی و بی‌حرمتی به زندانیان سیاسی توسط مزدور اجیرشده حفاظت؛ یکی از زندانیان سیاسی به نام شیراحمد شیرانی فرزند چاکر با دادن اخطار او را از این عمل منع کرد.
همین بهانه‌یی برای اذیت و تنبیه شد. شیراحمد شیرانی طعمه کین توزی مأموران حفاظت شد و وی را به قرنطینه زندان اردبیل منتقل کردند. همه این فشارها در حالی است که شیراحمد شیرانی از وضعیت جسمی مساعدی برخوردار نیست و با وجود مشکلات کلیوی؛ معده و شکاف کف پا که بر اثر ضربات شلاق و شکنجه‌های پی‌درپی و بی‌وقفه به وجود آمده؛ تحمل شرایط سخت قرنطینه را ندارد.
گفتنی است که با وجود همه مشکلاتی که برای این زندانی سیاسی طی دوران بازجویی و زندان به‌وجود آمده حتی یک بار هم وی را به بیمارستان اعزام نکرده‌اند. قرنطینه به‌شدت آلوده و غیربهداشتی است و حتی از تحویلگیری وسایل اولیه بهداشتی از خمیر دندان و مسواک؛ حوله و سایر وسایل مورد نیاز این زندانی ممانعت به‌عمل آوردند.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com