حسن روحانی می‌گوید انتخابات در ایران «آزاد، سالم، رقابتی و دموکراتیک» است و «سیستم نظارتی قوی شورای نگهبان بر انتخابات‌ها نظارت می‌کند.»
این سخنان را روحانی در شرایطی می‌گوید که در نتیجه اعتراض به انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۸۸ تعدادی کشته شدند و حکومت به جای آن‌که صدای دادخواهی‌ خانواده‌های کشته‌شدگان را بشنود، آن‌ها را ارعاب، تهدید و بازداشت می‌کند، رهبران معترضان در حصرند، مردم معترض به زندان محکوم شدند و همچنین تعداد زیادی از شهروندان نیز مجبور به ترک کشور شده‌اند و امکان بازگشت نیز ندارند.

همچنین ۶ عضو روحانی شورای نگهبان با همین «سیستم نظارتی قوی» می‌توانند براساس رأی و سلیقه خود هر شخصی را که به نظرشان به اندازه کافی از نظام حمایت نکرده یا به هر دلیل دیگری رد صلاحیت کنند.
روحانی با وجود بازداشت‌های خودسرانه روزنامه‌نگاران، رد صلاحیت‌ها و ایجاد محدودیت‌های شدید، بحث نظارت استصوابی شورای نگهبان، عدم اطلاع‌رسانی مستقل و لازم برای انتخابات، توقیف مطبوعات و سایت‌های خبری و ارسال پارازیت روی امواج رسانه‌های ماهواره‌ای و نبود نظارت بین‌المللی چطور از برگزاری انتخابات «آزاد» صحبت می‌کند؟
کانال تلگرام عدالت برای ایران را دنبال کنید

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com