مرد همجنسگرایی در  برزیل با شرکت در جشن فارغ التحصیلی اش در  نیروی هوایی با لباس قرمز علیه  همجنسگراستیزی بیانیه داد.

در ویدیویی که در اینترنت پست شد، “تالس د اولیویرا فایرا” از شهر “سائوجوز دوس کامپوس” دیده می شود که ماه گذشته دیپلمش را از انستیتو تکنولوژی هوانوردی نیروی هوایی در حالی که لباس کوتاه قرمز و کفش پاشنه بلند پوشیده دریافت می کند.

او پیش از اینکه جسورانه به سکو بیاید تا دیپلم را دریافت کند همانطور که یک شنل بنفش را باز می کرد تا لباسش پیدا شود، توسط تماشاگران تشویق شد.

فایرا گفت که هدفش این بود که نیروهای نظامی را به عنوان موسسه  همجنسگراستیز افشا کند.

او در  فیسبوک نوشت که این رویایی کودکی بود که در این انستیتو شرکت کند. او پیش از اینکه برای تحصیل به انستیتو تکنولوژی هوانوردی برود، دبیرستان را در یک مدرسه ارتشی هوانوردی تمام کرد، جایی که او با همجنسگراستیزی مواجه شد.

او گفت :”من به انستیتو تکنولوژی هوانوردی رسیدم و تصمیم گرفتم که اینجا برای من کافی بود. من را آنطور که هستم بپذیرند یا آنجور که شما هستی نشان داده شوی. آنها من را نپذیرفتند، آنها سعی کردند که من را پنهان و نامرئی کنند.”

فایرا به توصیف این ادامه داد که چگونه افراد  دگرباش از آزاد بودن درباره  میل جنسی یا  هویت جنسیتی شان وحشت دارند و اینکه چگونه آنها مجبور می شوند تا یک زندگی به حاشیه کشیده و مخفی داشته باشند.”

“من از این دورویی، این  خشونت حالم بهم می خورد، این مردم خوبی که در رختخواب دروغ می گویند و از نفرتی که آنها منتشر می کنند و زندگی هایی که آن نفرت نابود می کند آگاه نیستند. من حالم از جوک ها بهم می خورد، من حالم از ناپدیدی و مخفی بودن، از خشونت و هرچیزی بهم می خورد.”

فایرا گفت که امیدوار بود که بیانیه شما را تغییر خواهد داد زیرا من به عشق ورزیدن و خودم را در جهان آشکارا نشان دادن ادامه خواهم داد.

درحالی که قوانین برزیل بسیار مترقی هستند، از جمله مجاز بودن به افراد دگرباش برای خدمت در ارتش از سال ١٩۶٩،  جامعه دگرباشان بویژه علیه افراد  دگرجنس گونه هنوز با  ننگ و خشونت اجتماعی روبروست.

ترجمه تخصصی برای دارما و مارتیا: احسان پارسی

‏‎ما همه جا هستیم، آزاد و برابر:

‏‎فیس بوک ما:

‏‎‏‎‏https://m.facebook.com/DharmaMartia

‏‎وب سایت ما:

‏‎‏http://dharmamartia.org

‏‎صفحه خبر وب سایت :

‏‎‏http://dmblog.dharmamartia.org/ home

اینستاگرام ما:

‏dharma martia

توییتر ما:

‏@DharmaMartia

‏‎کانال تلگرام ما:

‏‎‏https://telegram.me/DharmaMartia

‏‎همکاران ما:

‏‎‏رسانه همیاری:

‏‎‏http://media.hamyaari.ca

‏‎‏سایت خودنویس:

‏‎‏www.Khodnevis.org

‏‎‏ فضای اختصاصی دارما و مارتیا در تریبون زمانه:

www.tribunezamaneh.com/archives/author/dharma-martia

سایت پلنت ترنسجندر:

‏www.planettransgender.com

‏‎منبع :

http://www.mambaonline.com/2017/01/04/watch-gay-man-graduates-air-force-academy-red-dress-heels/

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com