مریم اکبری‌منفرد در مهر‌ماه سال ۱۳۹۵، وقتی از داخل زندان شکایتی رسمی کرد که در آن خواستار بررسی قضایی اعدام‌های جمعی زندانیان سیاسی در دهه‌ ۶۰ از جمله برادر و خواهر خود، نشانی محل دفن آن‌ها و شناسایی مسئولان این اعدام‌ها شد، با اقدامات تلافی‌جویانه مواجه شده است. مقامات در اقدامی انتقام‌جویانه، وی را از حق رسیدگی و مراقبت‌های پزشکی برای درمان بیماری ورم مفاصل، تیرویید و آرتریت روماتوئید محروم و او را به وارد آوردن اتهامات تازه علیه‌اش تهدید کرده‌اند.

به گفته خانواده اکبری‌منفرد، دادیار دادسرای اوین تهران به آن‌ها گفته است “او چه چیزی را می‌خواهد بداند؟ آ‌‌ن‌ها که خواهر و برادرانش را اعدام کرده‌اند یا مرده‌اند یا پیر شده‌اند. خواهر و برادرانش هم احتمالا در خاوران دفن شده‌اند … چنین شکواییه‌هایی هیچ نتیجه و فایده‌ای ندارد. فقط وضعیت او را در زندان سخت‌تر می‌کند و مانع مرخصی یا آزادی او خواهد شد.”
مریم اکبری‌منفرد که با چندین اتهام از جمله «محاربه» پس از صدور حکم در خردادماه ۱۳۸۹ در حال گذراندن محکومیت ۱۵ ‌ساله‌ خود در زندان اوین تهران است هیچ‌گاه حکم کتبی که در آن دلایل حقوقی و مستنداتی که براساس آن محکومیتش مشخص شده باشد دریافت نکرده است. همچنین درخواست تجدیدنظر وی پس از یک دادرسی خیلی کوتاه و بدون ارائه هیچ دلیلی رد شده است.
بیانیه عدالت برای ایران و نوزده سازمان حقوق بشری در این رابطه را بخوانید.
کانال تلگرام عدالت برای ایران را دنبال کنید.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com