هشتم‌ آبان‌ماه سال ۱۳۹۵ منصوره بهکیش به اتهام «اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرائم علیه امنیت ملی» و «تبلیغ علیه نظام» محکوم شد. پایه این اتهامات فقط به دلیل فعالیت‌های مسالمت‌آمیز حقوق بشری وی در جست‌و‌جوی حقیقت و عدالت بوده است، از جمله فعالیت او با مادران و خانواده‌های خاوران، مادران و سایر اعضای خانواده زندانیان سیاسی که دهه‌ ۶۰ اعدام شده‌اند، برگزاری مراسم یادبود در خانه خود و همراهی با خانواده‌های دیگر در رفتن به خاوران بوده است.

خاوران، بیابانی در جنوب تهران، مکان گورهای جمعی است که برخی از هزاران زندانی سیاسی اعدامی دهه‌ ۶۰ و قتل عام زندانیان در سال ۶۷ را در آن دفن کرده‌اند. به خانواده بهکیش نیز هیچکاه اجساد برادران و خواهرش را تحویل ندادند و جز محل دفن محسن که در بهشت زهراست، از محل دفن ۴ عزیز دیگر خود اطلاع دقیقی ندارند و گفته می‌شود که در خاوران دفن شده‌اند.
در این راستا هم‌زمان با روز جهانی زن،۲۰ سازمان حقوق بشری از جمله عدالت برای ایران در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند که «مقامات ایران باید آزار و اذیت، ارعاب و تعقیب قضایی مدافعان حقوق بشری که به دنبال حقیقت و عدالت به نمایندگی از اعدام‌شدگان و ناپدیدشدگان قهری دهه‌ ۶۰ و خانواده‌های آن‌ها هستند را پایان دهند.»
بیشتر بخوانید:
بیانیه«۲۰ سازمان حقوق بشری: سرکوب کسانی که به دنبال حقیقت و عدالت در مورد کشتار ۶۷ هستند باید متوقف شود» را از این‌جا بخوانید.
کانال تلگرام عدالت برای ایران را دنبال کنید.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com