یک مرد  همجنسگرا از  ایران به دلیل فرمان اجرایی رییس جمهور  ترامپ که برنامه پذیرش پناهجو را به تعلیق درآورد، اکنون قادر نیست که در ایالات متحده اسکان یابد.

پدرام که از  واشنگتن بلید خواست که نام خانوادگیش را منتشر نکند، روز دوشنبه در طول یک مصاحبه بوسیله اسکایپ از شهر ترکی  یالووا گفت که او به دلیل خواهرش که  گرین کارت دارد و در  هوستون با خانواده اش زندگی می کند، انتخاب کرده که در ایالات متحده اسکان یابد.

او همچنین به بلید گفت که او قادر خواهد بود به عنوان یک طراح صنعتی در این کشور کار کند.

پدرام گفت :”من برای این کار فرصت های بیشتری در ایالات متحده دارم.”

او افزود :”من فکر می کنم در ایالات متحده برای من بهتر و ایمن تر است.”

پدرام در انتظار آخرین مصاحبه اش با کمیسیون مهاجرت کاتولیک بین المللی بوده است، سازمانی که با آژانس پناهجویی ایالات متحده فعالیت می کند. پدرام به بلید گفت که او انتظار داشت که در ماه آوریل یا می به ایالات متحده سفر کند.

فرمان اجرایی که ترامپ در ٢٧ ژانویه امضا نمود برنامه پذیرش پناهجوی ایالات متحده را برای ١٢٠ روز به تعلیق درمی آورد و به طور نامحدود پناهجویان سوریه ای را از ورود به این کشور ممنوع می کند. این فرمان همچنین صدور ویزای شهروندان  ایران،  عراق،  سوریه،  یمن،  سومالی،  سودان و  لیبی را برای سه ماه به تعلیق در می آورد.

پدرام گفت :”ما داریم از دیگر رژیم های بد مانند رژیم جمهوری اسلامی ایران فرار می کنیم. اما اکنون ترامپ ما را از رفتن به ایالات متحده ممنوع می کند. این بسیار اندوهناک است.”

پدرام همچنین اشاره کرد پناهجویانی که می خواهند در ایالات متحده اسکان یابند از پیش دستخوش یک ابهام و فرایند بررسی طولانی شده اند که می تواند سال ها زمان ببرد تا کامل شود.

فرمان اجرایی ترامپ به اصطلاح “بررسی شدید” مهاجران بالقوه را زمانی خلاصه کرد که دولتش برنامه پذیرش پناهجوی ایالات متحده را دوباره برقرار نمود.

این بیان می کند که در بین بقیه چیزها، ایالات متحده نباید کسانی را بپذیرد که در فعالیت های متعصب یا  تنفر شرکت می کنند (از جمله قتل های ناموسی علیه زنان، یا دیگر شکل های  خشونت علیه زنان، یا  شکنجه و آزار و اذیت کسانی که به مذهب هایی غیر از مذهب خودشان عمل می کنند) یا کسانی که به آمریکاییان از هر  نژاد،  جنسیت یا  گرایش جنسی ستم می کنند.”

او گفت :”آنها همیشه افرادی که به  آمریکا می روند را بررسی می کنند. ما پناهجویانی نیستیم که به اروپا می رویم.”

پدرام افزود :”اروپا درهایشان را باز کردند و هرکس به این قاره وارد می شد – تروریست ها، پناهجویان، هرکسی که می توانست وارد مرز شود. ایالات متحده مانند اروپا نیست.”

زندگی در تهران وحشتناک بود.

پدرام در اصل اهل  شیراز، شهری در جنوب ایران است. او در ژوئن ٢٠١٠ به  تهران نقل مکان کرد تا در دانشگاه هنر در پایتخت ایران طراحی صنعتی بخواند.

پدرام به بلید گفت که او تصمیم گرفت که به تهران برود چون پدرش او را به دلیل رفتارهای همجنسگرانه اش و  آتئیسم مورد آزار قرار داد. او گفت که پدرش به او پول نداد زیرا می خواست او را مجازات کند.

پدرام در اشاره به پدرش و دیگر اعضای خانواده گفت :”آنها به من گفتند، تو رفتار خوبی نداری و مانند یک دختر رفتار می کنی. دوستانت خوب نیستند. آنها کونی هستند.”

ایران در بین کشورهایی است که اعمال جنسی  همجنس با رضایت طرفین را با مرگ مجازات می کند.

پدرام به بلید گفت که او و دوست پسر سابقش با یکدیگر در تهران زندگی کردند.

آنها پرده های بسیار نازکی بر شیشه های آپارتمانشان داشتند. پدرام همچنین به بلید گفت که او و دوست پسرش در آن زمان بطورجداگانه زندگی کردند تا “همسایگانمان ما را با هم نبینند.”

او گفت :”ما داشتیم با هم زندگی می کردیم، اما کل وقت برای ما بسیار وحشتناک بود. ما همیشه می ترسیدیم که همسایگانمان با پلیس تماس خواهند گرفت و بگویند که دو مرد دارند با هم زندگی می کنند و شاید با یکدیگر  رابطه جنسی دارند یا شاید به آنها بگویند که ما  همجنسگرا هستیم.”

پدرام گفت که همکلاسی هایش او را آزار دادند. او به بلید گفت که آنها همچنین یکبار او را وقتی دانشگاه را ترک کرد در خیابان کتک زدند.

پدرام گفت :”آنها با واژه های بدی به من توهین کردند. من هرگز نمی توانستم شکایت کنم.”

پدرام گفت که او از کارخانه ای که او به عنوان یک طراح صنعتی کار می کرد اخراج شد، زیرا مدیران “فهمیدند که من همجنسگرا هستم.”

او گفت که او قادر نبود تا کار دیگری پیدا کند زیرا کارت شناسایی او شامل اشاره ای به معافیت فیزیکی اش از خدمت نظامی بود که به مردان همجنسگرا ارائه می شود.

پناهجویان قادر نیستند که سوار پروازها از استانبول به ایالات متحده شوند.

پدرام دو سال پیش تهران را ترک نمود و به  ترکیه فرار کرد.

او به بلید گفت که بیش از ١٠٠ پناهجوی ایرانی  دگرباش در یالووا وجود دارد، که تقریبا دو ساعتی جنوب  استانبول در دریای مرمره قرار دارد.

پدرام گفت که همچنین بیش از ۵٠٠ ایرانی مسیحی در این شهر وجود دارد که آنها نیز به دنبال پناهجویی هستند.

پدرام گفت مقام های ترکی به آنها اجازه نمی دهند که شهر را بدون اجازه ترک کنند. او همچنین گفت که او و دیگر پناهجویان دگرباش با  تبعیض و  خشونت مشابهی مواجه هستند که آنها در  ایران تجربه کرده اند.

پدرام گفت :”بسیاری از دوستانمان توسط مردم مورد ضرب و شتم قرار گرفته اند. افراد بسیار  همجنسگراستیز و حتی بیگانه ستیزی وجود دارد که با ما خوب رفتار نمی کنند.”

او گفت که همسایگانش بطور مداوم از او سوال هایی درباره این می پرسند که چرا او در شهر آنان است، چرا او مجرد است، دین او چیست و آیا او شغلی دارد.” پدرام گفت آنها همچنین صاحب خانه اش را آزار دادند.

او گفت :”من و بسیاری از دوستانم نگرانی بسیار زیادی داریم. در ترکیه ما شرایط مشابهی مانند ایران داریم و اینجا برای ما بسیار ناامن است.”

پدرام گفت که او و دیگر پناهجویان باید هر دو هفته با مقام های مهاجرت محلی ملاقات کنند.

او گفت که آخرین ملاقات در ٢۵ ژانویه بود، همان روزی که  ترامپ دو فرمان اجرایی را امضا نمود که ساخت یک دیوار در طول مرز ایالات متحده و  مکزیک را در دستورکار قرار داد و تهدید نمود که بودجه فدرال به اصطلاح “شهرهای پناهگاه” را قطع می کند. گزارش هایی همچنین درباره طرح این دولت برای به تعلق در آوردن برنامه پذیرش پناهجویان ایالات متحده و توقف صدور ویزا برای شهروندان  ایران،  عراق،  سوریه،  یمن،  سومالی،  سودان و  لیبی منتشر شد.

پدرام گفت :”هرکسی داشت در این باره صحبت می کرد. افراد زیادی بسیار نگران و مضطرب شدند و کسی نمی توانست کاری انجام دهد.”

پدرام گفت او پناهجویانی را می شناسد که برنامه ریزی شده در طول هفته به ایالات متحده سفر کنند.

او گفت آنها قادر نبودند که سوار پروازهایشان در فرودگاه آتاتورک استانبول شوند.

پدرام گفت بسیاری از آنها خانه هایشان را فروختند و شغلشان را در ایران ترک کردند تا به ترکیه فرار کنند.

او گفت :”آنها در حال حاضر چیزی در ترکیه ندارند : نه خانه، نه شعل، هیچ چیز.”

او گفت :”آنها ناگهان تکان خوردند. این مشکل بزرگی است.”

پدرام گفت او پیش از اسکانش در ایالات متحده داشت زبان انگلیسی می خواند و توانایی های کاری اش را بهبود می بخشید.

این برنامه ها در حال حاضر متوقف شده است.

پدرام گفت :”من امیدوارم همه چیز بهتر شود.”

ترجمه تخصصی برای دارما و مارتیا: احسان پارسی

‏‎ما همه جا هستیم، آزاد و برابر:

‏‎فیس بوک ما:

‏‎‏‎‏https://m.facebook.com/DharmaMartia

‏‎وب سایت ما:

‏‎‏http://dharmamartia.org

‏‎صفحه خبر وب سایت :

‏‎‏http://dmblog.dharmamartia.org/ home

اینستاگرام ما:

‏dharma martia

توییتر ما:

‏@DharmaMartia

‏‎کانال تلگرام ما:

‏‎‏https://telegram.me/DharmaMartia

‏‎همکاران ما:

‏‎‏رسانه همیاری:

‏‎‏http://media.hamyaari.ca

‏‎‏سایت خودنویس:

‏‎‏www.Khodnevis.org

‏‎‏ فضای اختصاصی دارما و مارتیا در تریبون زمانه:

www.tribunezamaneh.com/archives/author/dharma-martia

سایت پلنت ترنسجندر:

‏www.planettransgender.com

‏‎منبع :

http://www.washingtonblade.com/2017/01/30/gay-iranian-refugee-unable-resettle-u-s/

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com