یک مرد ایرانی همجنسگرا در  فیسبوک توضیح داده است که می ترسد که زمانی دارد از تعطیلات سفر دریایی همجنسگرایان خود بازمی گردد، مجاز به ورود دوباره به ایالات متحده نباشد.

میثم سوداگری یک مهندس شیمی ایرانی است که به سفر دریایی همجنسگرایان به  مکزیک و  هائیتی رفته بود، او که از طریق  فلوریدا داشت به ایالات متحده باز می گشت، بازداشت و از ورود دوباره به کشور منع شد.

میثم در فیسبوک نوشت که رییس جمهور  دونالد ترامپ یک فرمان اجرایی امضا نمود تا مهاجران  مسلمان از کشورهای پر خطر را ممنوع کند.

رییس جمهور ترامپ روز جمعه یک فرمان اجرایی را امضا نمود که یک ممنوعیت سختگیرانه سه ماهه بر حدود ٢١٨ میلیون نفر از هفت کشور  عراق،  سوریه،  ایران،  سودان،  لیبی،  سومالی و  یمن می گذارد که وارد ایالات متحده می شوند و این افراد و مهاجران از این کشورها را حتی در صورت داشتن گرین کارت برای ٩٠ روز از ورود به ایالات متحده ممنوع می کند.

ترامپ گفت :”ما قصد داریم که یک ممنوعیت بسیار بسیار سختگیرانه دارا باشیم و قصد داریم که بررسی شدیدی انجام دهیم.”

این فرمان که به نام ممنوعیت مسلمان وضع شد، تنها یک هفته پس از مراسم تحلیف ترامپ وضع شد.

باوجود اینکه کاخ سفید اعلام نمود که این فرمان یک ممنوعیت مسلمان نیست، رودی جولیانی، شهردار سابق نیویورک در فاکس نیوز گفت که ترامپ از او خواسته است تا به او در ایجاد بی ممنوعیت مسلمان به روش قانونی کمک کند.”

سوداگری پیش از ترک بندر در کوبا نوشت که او مطمئن نبود که نتیجه این اقدام در صورت دیپورت او به ایران چه خواهد بود، جایی که بسیاری از افراد دگرباش به دلیل  گرایش جنسی شان مورد آزار و اذیت هستند.

میثم در فیسبوک نوشت :”من با وضعیت قانونی بندر را برای سفر دریایی  همجنسگرایان ترک کردم. در حال حاضر ممکن نیست که من قادر باشم فردا به ایالات متحده وارد شوم. آینده ی من تنها با یک تغییر ناگهانی در قانون کاملا نامشخص است.”

او افزود : “اگر من بازداشت شوم و به  ایران فرستاده شوم، حداقل من به عنوان یک مرد همجنسگرا زندگی کاملی را گذراندم، و می خواهم که از شما به خاطر اینکه بخشی از این تجربه بودید سپاسگذاری کنم.”

تنها یک ساعت پس از اینکه کشتی کروز سم پهلو گرفت، او متوقف شد و به حفاظت مرزی و گمرکی اسکورت شد.

او نوشت :”شاید این بخشی از یک بررسی تصادفی است، من مطمئن نیستم که این اتفاق به پرونده مهاجرت من مربوط است.”

از میثم خواسته شده تا در اتاقی منتظر باشد و افسر اسکورت گفته که ممکن است مدتی زمان ببرد.

او سیلی از حمایت ها از طرف خانواده، دوستان و غریبه هایی دریافت نمود که مخالف این ممنوعیت هستند و درباره “می” با اتحادیه آزادی های مدنی آمریکا تماس گرفتند.

میثم نوشت :”من تحت تاثیر همه این حمایت ها قرار گرفتم. از طرف دوستان و خانواده و افرادی که می شناسم، تا مردمی که هرگز از پیش ملاقات نکردم.”

به هر حال میثم نوشت :”من حمایت از همه را در اینجا احساس می کنم، از افسران، کلانتر و دیگر مسافران. از همه سپاسگذارم. هنوز در این اتاق منتظر هستم.”

اتحادیه آزادی های مدنی آمریکا به دادگاه رفته است تا این فرمان اجرایی خلاف  قانون اساسی را به چالش بکشد و برنده شد.

آنتونی رومرو مدیر اجرایی این اتحادیه گفت :”این روزی قابل توجه است. هنگامی که رییس جمهور ترامپ قوانین یا فرمان های اجرایی را وضع نمود که مخالف قانون اساسی و غیر قانونی هستند، دادگاه ها برای دفاع از حقوق همه حظور دارند.”

سوداگری که گرین کارت دارد، روز یکشنبه پس از بازداشت شدن برای بیش از چهار ساعت آزاد شد.

او نوشت :”من آزاد هستم که به خانه بازگردم.”

روزنامه میامی هرالد گزارش داد :”سوداگری در یک سفر دریایی همجنسگرایان در آتلانتیس بود که به مناسبت ٢۵ امین سالگرد این سفر بود.”

ترجمه تخصصی برای دارما و مارتیا: احسان پارسی

‏‎ما همه جا هستیم، آزاد و برابر:

‏‎فیس بوک ما:

‏‎‏‎‏https://m.facebook.com/DharmaMartia

‏‎وب سایت ما:

‏‎‏http://dharmamartia.org

‏‎صفحه خبر وب سایت :

‏‎‏http://dmblog.dharmamartia.org/ home

اینستاگرام ما:

‏dharma martia

توییتر ما:

‏@DharmaMartia

‏‎کانال تلگرام ما:

‏‎‏https://telegram.me/DharmaMartia

‏‎همکاران ما:

‏‎‏رسانه همیاری:

‏‎‏http://media.hamyaari.ca

‏‎‏سایت خودنویس:

‏‎‏www.Khodnevis.org

‏‎‏ فضای اختصاصی دارما و مارتیا در تریبون زمانه:

www.tribunezamaneh.com/archives/author/dharma-martia

سایت پلنت ترنسجندر:

‏www.planettransgender.com

‏‎منبع :

http://www.pinknews.co.uk/2017/01/29/gay-iranian-man-fears-he-cannot-re-enter-us-under-new-trump-order/

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com