احتمال هایی وجود دارد که شما حتی نمی دانید که وجودتان مقدس، شاهانه و جادویی است اما واقعا هستید.

شما بخشی از یک خانواده ی انتخابی هستید که از میان هر نسل از وجود انسان به گذشته باز می گردد.

مدتها پیش شما به دنیا آمدید، مردم ما در حال اختراع چیزهای باورنکردنی هستند.

افرادی با ذهن های با استعداد مانند مخترع کامپیوتر، آلنتورینگ و پیش گام حمل و نقل هوایی، آلبرتو سانتوس-دامونت در شما زندگی می کنند.

افرار جسور و زیرک مانند لین کانوی (دانشمند کامپیوتر و مهندسی برق) و مارتین روتبلات (هر دو دگرجنسگونه و در قید حیات هستند) تکنولوژی مدرنی را اختراع کردند که غیرممکن است انکار کنیم که به عنوان مهندسین امروزی نقش بسزایی در خلق روبات ها و میکروپروسسورها دارند.

اخیرا نیز یکی از بنیان گذاران فیسبوک بصورت عمومی هویت خود را به عنوان همجنسگرا آشکار نمود، همانطور که مدیر عامل فعلی فیسبوک نیز خود را همجنسگرا معرفی کرد.

ما در طول قرن ها الهه ها و خدایانی داشتیم، مانند هرمافرودیت (فرزند هرمس و آفرودیت)، آتن و زئوس که هر دو عشقهمجنس داشتند. گفته شده است که در افسانه های باستان ژاپن زوج های مرد “شینو نو هافوری و اما نو هافوری” همجنسگرایی را به جهان معرفی کردند.

توانایی تغییرجنسیت یا ادعای هویتجنسی که شامل هر دو جنس باشد در بین خدایان هندو عادی بود.

بنا بر گزارش ها داهومی (پادشاهی آفریقایی در منطقه که اکنون به نام بنین معروف است) هنگامی خلق شد که یک برادر و خواهر دوقلو (خورشید و ماه) به یک موجود ترکیب شدند و اکنون هویت شان به نام “میانجنسی” شناخته می شود.

به همین ترتیب خدایان مار رنگین کمانی استرالیایی آنگود و آنگامانگی دارای ویژگی های بسیاری هستند که امروزه هویت شان به عنوان دگرجنسگونه شناخته می شود.

توانایی ما برای فراتر رفتن از جنسیت دودویی و گذر کردن از مرزهای جنسی به عنوان یک موهبت ویژه دیده شده است. ما به نقش های فرهنگی ویژه افتخار می کنیم، که اغلب شاهان، شفادهندگان و رهبران جامعه های اطراف جهان شده اند.

بومیان آمریکایی منطقه سانتا باربارا ما را به نام “جواهرات” خطاب می کنند. مدرک های ما از اروپاییانی که درباره برخوردهایشان با افراد دو روح نوشتند نشان می دهد که فعالیت جنسی همجنس یا هویت های جنسی غیردوگانه بخشی از فرهنگ ٨٨ قبیله مختلف بومیان آمریکایی بود که شامل آپاچی ها، آزتک ها، کایان ها، سرخپوستان کرو، مایاها و ناواجو است. بدون مدرک های ثبت شده ما نمی توانیم بقیه رو بشناسیم، اما می دانیم که ما بخشی از اکثریت هستیم نه تمامی مردم در آمریکا.

اجداد شما از اعضای خانواده سلطنتی بودند، مانند ملکه کریستینای سوئد که نه تنها از ازدواج با مردی امتناع نمود (بدین وسیله ادعایش برای بر تخت نشستن را از دست می داد)، بلکه یک نام مردانه اتخاذ نمود و آغاز به سواری با اسب نمود تا اروپا را به تنهایی سیاحت کند.

معلم او یک بار گفت که ملکه “در کل شبیه یک زن نبود”.

میراث شما همچنین شامل انژینگا، حاکم پادشاهی اندونگا و ماتامنا (اکنون به نام آنگولا شناخته شده)

می باشد که درک کرد از نظر بیولوژیکی زن است اما مانند مرد لباس می پوشید، حرمسرایی از مردان جوان داشت که لباس سنتی زنانه می پوشیدند و به نام شاه خطاب می شدند.

امپراطورها مانند الاگابالوس نیز بخشی از فرهنگ اجدادی شماست. او هم برای زوج های مرد و هم زوج های زن مراسم های ازدواج برپا می کرد، و برای مردان همخوابه مشهور بود.

خلفای کوردوبا از جمله هاشم دوم، عبدالرحمان سوم و الحکام دوم حرمسراهای مردانه داشتند (گاهی علاوه بر حرمسراهای زنانه، گاهی هم به جای آنها).

امپراطور آیوهان سلسله چین یکی از کسانی بود که زندگیش به ما اصطلاح “احساسات آستین بریده” را داد، زیرا او با “دونگ ژیان” معشوقه اش خواب بود و بیدار شد تا اتاق را ترک کند، او به جای بیدار کردن معشوقه اش آستین لباس بلند و گشادش را برید.

شما از افرادی بر زمین نازل شدید که اثرشان روی هنر غیرممکن است نادیده گرفته شود. این خلاقان دارای نفوذ و قدرت از جمله آهنگسازانی مانند تچاکوفسکی، نقاشانی مانند لئوناردوداوینچی و بازیگرانی مانند گرتا کاربور هستند.

اجداد شما کلیسای سیستین را رنگ آمیزی کردند، نخستین آهنگ بلوز را ثبت کردند و جایزه های اسکار بیشماری بردند. آنها شاعران، رقصنده ها و عکاسان بودند. افراد دگرباش کمک های بسیاری به هنر انجام دادند که در موزه هنرهای مدرن در نیویورک یک تور کامل تنها برای معرفی این هنرمندان ارائه شده است.

شما خون جنگجویان بزرگ مانند آمازونی ها را دارید، افرادی با بدن زنانه که نقش حفاظت داشتند و زمان یا علاقه در بین اعمالشان دارند که به نیازهای مردان رسیدگی کنند.

و تپش های قلبتان به شجاعت “باند مقدس طبس” است، گروهی از ١۵٠زوج عاشق همجنس مرد که نیروهای نخبه در قرن ۴ قبل از میلاد بودن د و به عنوان جنگجویان قدرتمند ویژه مشهور بودند، زیرا هر مرد که می جنگید فکر می کرد که برای زندگی معشوقه اش می جنگد. اما میراث شما همچنین شامل مصلحینی مانند “بایارد روستین” است، یک معمار همجنسگرای مخالف خشونت جنبش حقوقمدنی سیاه پوستان در ایالاتمتحده.

ما واژه هایی مانند خرس، بوچ، سمور، کوین، افسونگر را دوباره تعریف کردیم و اصطلاح های جدیدی مانند دراگ کوین، توینک و جندرکویر ایجاد نمودیم. اما تنها به این دلیل که این واژه ها مانند همجنسگرایی، دوجنسگرایی، دگرجنسگونه، میانجنسی و بدون حس جنسی در گذشته نسبتا اخیر بدین معنا نیست که آنها چیز جدیدی دارند. پیش از اینکه ما آغاز به استفاده از اصطلاح های امروزی کنیم، از اصطلاح وینتکه تا اوگالا، آ-گو-کوی تا چیپوا، کوتلاما تا زونی، ماچی تا ماپوچی، تسکاتس تا مانگابی، اوماسنگ تا آمبو و آچونشیک تا کونیاگا در سراسر قاره ها رایج بود.

درحالی که هیچ یک از این اصطلاح ها عینا همتایان مدرنترشان را بازتاب نمی کنند، همه به بعضی از جنبه ها یا هویت مربوط به آن، عشق همجنس، رابطه جنسی همجنس یا افرادی که خلاف جنسیت شان لباس می پوشند اشاره دارد.

شما سالم و معمولی هستید. شما مخلوقی از دوران مدرن نیستید. هویت شما یک گرایش یا مد زودگذر نیست. تقریبا هر کشوری تاریخی ثبت شده از مردمی دارد که هویتشان و رفتارهایشان دارای شباهت نزدیکی به آنچه دارد که امروز دوجنسگرایی، همجنسگرایی، هویت دگرجنس گونه، میان جنسی، بدون میل جنسی و بیشتر می نامیم.

به یاد داشته باشید : روشی که امروزه فرهنگ غربی جنسیت و میلجنسی را ساخته است، روشی نیست که همیشه بوده است. فرهنگ های بسیاری از کشور “پاپوا نیو گینه” تا پرو رابطه جنسی مردزن را به عنوان بخشی از تشریفات مذهبی یا امری عادی پذیرفته اند، بعضی از این جامعه ها باور داشتند که انتقال مایع منی از یک مرد به مرد دیگر دریافت کننده را قویتر می کند. در گذشته، ما اغلب نیاز به واژه های خاص برای جذب همجنس نداشتیم یا برای افراد دارای جنسیت غیر دوگانه و کسانی که انتظارهای فرهنگی جنس بیولوژیکی شان یا جنسیتی که درک می کنند را تایید نمی کنند، زیرا آنها آنقدر غیر معمولی که امروز ما تصور می کنیم نبودند.

اینکه خیلی منحصر به فرد و قدرتمند باشیم گاهی اوقات سبب می شود که دیگران از ما بترسند.

آنها ما را دستگیر می کنند، شکنجه می کنند و به قتل می رسانند. ما هنوز توسط دولت ها و افراد امروز در جامعه هایی اعدام می شویم که یکبار ما را به عنوان افرادی با اهمیت و اعضای دارای حقوقبرابر پذیرفتند. آنها به ما می گویند که “همجنسگرایی چیزی غیر آفریقایی است” و “همجنسگراها در ایران وجود ندارند”.

شما و ما می دانیم که این گفته های تدافعی واقعیت ندارد اما این گفته ها هنوز آسیب می زنند. بنابراین، هنگامی که دیگران نام هایی مانند کویر و دایک بر ما می گذارند، ما آنها را اصلاح می کنیم. هنگامی که آنها گفتند که ما کودکان را به کار می گیریم، ما گفتیم :”من اینجا هستم تو را به کار بگیرم!”

هنگامی که آنها در اردوگاه های کار اجباری مثلث های صورتی و سیاه بر یونیفرم های ما می گذاشتند، ما آنها را به نمادها مفتخر می کردیم.

کسانی که حضور ناعذرخواهانه ما را در فرهنگ امروزی به چالش می کشند، آنها که سعی می کنند تا ما را از حقوق مان محروم کنند، کسانی که ما را هدف خشونت قرار می دهند، نادیده گرفتن این واقعیت را ادامه می دهند که آنها، نه ما، از نظر تاریخی ناهنجار و غیرعادی هستند.

برای بیشتر تاریخ ثبت شده، افرادی که مورد آزار و اذیت هستند و به هنجارهای فرهنگی جنسیت و میل جنسی شان تجاوز می شود، آنها را ناپسند و ناچیز می پندارند.

امروز افرادی که ما را آزار می دهند تلاش می کنند که مبارزه های وحشیانه شان را با این ادعا توجیه کنند که آنها دارند از ارزش های سنتی دفاع می کنند. اما چیزی نمی تواند بیش تر از واقعیت باشد.

اما در حال حاضر شما می دانید آنها در اشتباه هستند. تنها جهانی بدون نخستین کامپیوتر یا سقف کلیسای سیستین یا بخش عظیمی از موزیکی که شما تا به حال از شنیده اید را تصور کنید. چقدر جهان بدون ما کمتر رنگین است؟ من سپاسگزارم که شما اینجایید تا سنت هایمان را ادامه دهیم.

من امیدوارم که با هم ماه تاریخی جشنغرور را جشن بگیریم. این منبع اینترنتی تاریخ دگرباشان مکان خوبی است تا جزییات بیشتری درباره این میراث کاوش کنیم.

ترجمه تخصصی برای دارما و مارتیا: احسان پارسی

‏‎ما همه جا هستیم، آزاد و برابر:

 ‏‎فیس بوک ما:

‏‎‏‎‏https://m.facebook.com/DharmaMartia

‏‎وب سایت ما:

‏‎‏http://dharmamartia.org

‏‎صفحه خبر وب سایت :

‏‎‏http://dmblog.dharmamartia.org/home

اینستاگرام ما:

‏dharmamartia

توییتر ما:

‏@DharmaMartia

‏‎کانال تلگرام ما:

‏‎‏https://telegram.me/DharmaMartia

‏‎همکاران ما:

‏‎‏رسانه همیاری:

‏‎‏http://media.hamyaari.ca

‏‎‏سایت خودنویس:

‏‎‏www.Khodnevis.org

‏‎‏ فضای اختصاصی دارما و مارتیا در تریبون زمانه:
www.tribunezamaneh.com/archives/author/dharma-martia

سایت پلنت ترنسجندر:

‏www.planettransgender.com

‏‎منبع :

http://m.huffpost.com/us/entry/8232316.html?

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com