در حالی که کشورهای دیگر در اروپا یک استواری یا افت در تشخیص HIV خود می بینند، کشوری که بطور قابل توجهی روند متفاوتی را طی می کند روسیه است.

این کشور (با جمعیت ١۴۴ میلیون) در سال ٢٠١۵ تعداد ٩٨١٧٧ تشخیص جدید HIV ثبت نمود. این رقم ١۵٪‏ افزایش در آمار ٢٠١۵ خود داشته است.

بر طبق سایت “ایدزمپ”، این افزایش در روسیه یک عامل بزرگ در آمار و ارقام اروپا برای افزایش تشخیص های جدید به میزان ٨٪‏ می باشد – در زمانی که کشورهایی مانند  فرانسه و  اسپانیا در آمارشان شاهد کاهش بودند.

روسیه در حال حاضر سبب ۶۴٪‏ تمامی موارد HIV در اروپاست، که بالاتر از ۶٠٪‏ در آمار و ارقام پیشین ایدزمپ می باشد. روسیه نشان داده است که بیش از یک میلیون نفر از شهروندانش یا ٨٪‏ جمعیت بزرگسالانش مبتلا به HIV هستند.

بعضی تخمین می زنند که این آمار بالاتر است، در حدود ١.۵ میلیون نفر.

مواد مخدر بطور گسترده مسئول همه گیری HIV در روسیه است. در سال ٢٠١۴، مرکز ایدز فدرال روسیه گفت که  مواد مخدر داخل وریدی ۵٨٪‏ انتقال HIV را به خود اختصاص داده است.

به هر حال، با وجود این، دولت روسیه به طور گسترده ای از فقدان سیاست موثرش در مقابله با HIV انتقاد کرده است. برخلاف کشورهای دیگر اروپایی، این کشور گرایش ندارد که تلاش کند تا مواد مخدر تزریقی را با داروی خوراکی مانند  متادون جایگزین کند. این کشور همچنین به سختی هر گونه بودجه ای به برنامه های تبادل سوزن داده است.

پس از استفاده کنندگان مواد مخدر، کارگران جنسی  دگرجنسگرا و مشتریانشان بیشتر عفونت های HIV در روسیه را تشکیل می دهند، تنها حدود ١.۵٪‏ به دلیل مردانی است که با مردان  رابطه جنسی دارند.

در مقابل، در  انگلستان، ۶٠٩۵ نفر در سال ٢٠١۵ با HIV شناخته شدند (کاهش جزیی از ٢٠١۴) که ۵۴٪‏ مردان  همجنسگرا و  دوجنسگرا بودند.

ایدزمپ خارج از روسیه افزایشی در تعداد  همجنسگرایان مرد و  دوجنسگرایان مرد می دهد که در شوق اروپا به HIV آلوده شدند : ۴٪‏ در سال ٢٠١۵.

این نشان دهنده یک افزایش ده برابر از ده سال پیش می باشد.

به هر حال، به دلیل اینکه گرایش های  همجنسگراستیز در بیشتر این کشورها ادامه دارد و ایستادگی می کند، ایدزمپ نتیجه می گیرد، “این افزایش ها ممکن است تنها نشان دهنده این است که مردان بیشتری با HIV مثبت آماده شدند تا بپذیرند که آنها از مردان دیگر HIV گرفتند.”

“متیو هادسون” مدیر اجرایی انتشارات “نام” به GSN گفت :”تعداد بالای موارد HIV در روسیه با ننگ همراه شد و با  همجنسگراستیزی تشویق و برانگیخته شد.”

“کمتر از نیمی از افرادی که با HIV تشخیص داده شدند دسترسی به داروهایی ندارند که HIV را درمان می کند و همچنین خطر انتقال بعدی را کاهش می دهد. دولت و کلیسا باور دارند که ارزش های جامعه سنتی باید اساس پیشگیری باشند و بسیار کم برای مبارزات پیشگیری از HIV صرف شده است.”

“تعداد موارد HIV که به رابطه جنسی همجنسگرا نسبت داده شده اند بطور شگفت انگیزی کم می باشد، اگرچه احتمالا در نتیجه ارائه ی کم گزارش است. محیط همجنسگراستیز که در روسیه غالب می باشد بدین معناست که  مردان همجنسگرا و  دوجنسگرا به احتمال کمتری درباره  میل جنسی شان آزاد هستند.”

ترکیه و  ایرلند گزارش افزایش بطور قابل توجهی ارائه دادند.

بیرون از  اروپای شرقی، آمار و ارقام همچنین یک افزایش قابل توجه HIV در ترکیه را نشان می دهند.

این کشور در سال ٢٠١۵، گزارش ٢٩۵۶ مورد جدید را ارائه داد – یک افزایش عظیم ۶٢٪‏ از سال ٢٠١۴.

به هر حال، با توجه به اینکه جمعیت ترکیه قابل مقایسه با انگلستان است (٧۵ میلیون)، این آمار یک بخش آماری کوچک از جمعیت را از کل نشان می دهد.

ایرلند همچنین شاهد افزایش ۴٧٪‏ در HIV از ٢٠١۴ تا ٢٠١۵ بود، این افزایش بیشتر در مورد مردان همجنسگرا بود.

فرانسه کاهش چشمگیری را گزارش می کند.

اسپانیا و ایتالیا هر دو کاهشی در تعداد افرادی که به HIV آلوده شدند را گزارش داد.

قابل توجه ترین کاهش در فرانسه است. این کشور یک افت ۴٠٪‏ در مردان  همجنسگرایی که تشخیص داده شدند را گزارش نمود. در کل، تعداد مردان همجنسگرای تشخیص داده شده در فرانسه در حدود یک سوم تعداد در انگلستان است، علیرغم اینکه نیز یک جمعیت قابل مقایسه وجود دارد.

فرانسه در دسامبر ٢٠١۵ نخستین کشور خارج از  ایالات متحده شد که درمان “PrPE” را بطور گسترده برای کسانی فراهم نمود که به آن نیاز دارند. مبارزان  بهداشت جنسی خوشبین هستند که آمار و ارقام ٢٠١۶ کشور ممکن است کاهش بیشتری در تشخیص های HIV نشان دهد.

ترجمه تخصصی برای دارما و مارتیا: احسان پارسی

‏‎ما همه جا هستیم، آزاد و برابر:

‏‎فیس بوک ما:

‏‎‏‎‏https://m.facebook.com/DharmaMartia

‏‎وب سایت ما:

‏‎‏http://dharmamartia.org

‏‎صفحه خبر وب سایت :

‏‎‏http://dmblog.dharmamartia.org/ home

اینستاگرام ما:

‏dharma martia

توییتر ما:

‏@DharmaMartia

‏‎کانال تلگرام ما:

‏‎‏https://telegram.me/DharmaMartia

‏‎همکاران ما:

‏‎‏رسانه همیاری:

‏‎‏http://media.hamyaari.ca

‏‎‏سایت خودنویس:

‏‎‏www.Khodnevis.org

‏‎‏ فضای اختصاصی دارما و مارتیا در تریبون زمانه:

www.tribunezamaneh.com/archives/author/dharma-martia

سایت پلنت ترنسجندر:

‏www.planettransgender.com

‏‎منبع :

http://www.gaystarnews.com/article/two-thirds-hiv-europe-russia/ gs.96eSCVs

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com