ویدئویی که برای نشنال جئوگرافیک گرفته شده، فرآیند نوجوانی که تحت عملجنسیت می باشد را نشان می دهد.

این کلیپ، امی اسمیت ١٧ ساله، نوجوانی از ماساچوست را نشان می دهد که تصمیم او برای تن در دادن به این روند و آماده شدن برای جراحی را توضیح می دهد.

اسمیت که برای کمک به تغییرجنسیت به مدت یک سال پیش از آغاز کالج وقفه ایجاد نمود توضیح می دهد که او به دوربین ها اجازه داد وارد اناق عمل شوند، زیرا او می خواست که این فرایند جراحی را راززدایی و آشکار کند.

او گفت :”من فکر می کنم مردم توسط جراحی تغییر جنسیت شیفته شده اند. آنها کنجکاوی سیری ناپذیری درباره ی آن دارند. اما آنها همچنین نمی دانند که چگونه درباره آن گفتگو کنند.”

“این علمی تخیلی یا اسطوره نیست. این چیزی است که برای زنانی اتفاق می افتد که تنها تلاش می کنند تا با خودشان و بدنشان در آرامش باشند.”

عکاس نشنال جئوگرافیک در روزهای منتهی به جراحی از خانواده ی اسمیت فیلم گرفت، از جمله برادرش دوقلوی همسانش کالب که دگرجنسگونه نیست.

این کلیپ بخش هایی از جراحی را با جزییات گرافیکی نشان می دهد، مانند آلت جنسی مردانه اش که برداشته شد و پوستش تغییر شکل داد تا یک آلت جنسی زنانه ایجاد شود.

این نوجوان می گوید که او هرگز از تغییر جنسیت پشیمان نیست و افزود :”مخفی بودن یکی از بدترین بخش های زندگی ام بود.”

“اگر شما آزادانه زندگی نمی کنید، دارید زمان را هدر می دهید، و من احساس می کردم که زمانم با تظاهر به اینکه پسر هستم داشت هدر می رفت. آشکارسازی بهترین تصمیم در زندگی ام بود.”

تصمیم او برای اینکه تحت عمل جراحی برود از طرف مادرش کیت که در یک کلیسای اسقفی پیشوای روحانی است، حمایت شد.

او در ابتدا به حضار در کلیسا درباره برنامه های دخترش برای تغییر گفت و از منبر اعلام کرد : “همانطور که بیشتر شما می دانید، بروس و من سه فرزند داریم. کالب و امی که ١٧ سال دارند و اوون که ١٣ ساله است. نام جدید امی، امرسون است و او امی یا ام ترجیح می دهد. او لباس های زنانه می پوشد و آرایش می کند و احتمالا دارد به سمت مسیری می رود که بدنش با ویژگی های بیشتر زنانه بشود.”

نشنال جئوگرافیک به دلیل مساله تمرکز بر نوجوان دگرجنس گونه از طرف گروه های جناح راست تحت انتقاد مداوم مبارزان ضد دگرباش قرار گرفت.

گروه ضد دگرباش ترولز پس از اینکه آوری جکسون دختر ٩ ساله بر جلد این مجله قرار گرفت، تهدیدها و بدزبانی هایی به خانواده او فرستاد.

ترجمه تخصصی برای دارما و مارتیا: احسان پارسی

 ‏‎ما همه جا هستیم، آزاد و برابر:

‏‎فیس بوک ما:

‏‎‏‎‏https://m.facebook.com/DharmaMartia

‏‎وب سایت ما:

‏‎‏http://dharmamartia.org

‏‎صفحه خبر وب سایت :

‏‎‏http://dmblog.dharmamartia.org/home

اینستاگرام ما:

‏dharmamartia

توییتر ما:

‏@DharmaMartia

‏‎کانال تلگرام ما:

‏‎‏https://telegram.me/DharmaMartia

‏‎همکاران ما:

‏‎‏رسانه همیاری:

‏‎‏http://media.hamyaari.ca

‏‎‏سایت خودنویس:

‏‎‏www.Khodnevis.org

‏‎‏ فضای اختصاصی دارما و مارتیا در تریبون زمانه:
www.tribunezamaneh.com/archives/author/dharma-martia

سایت پلنت ترنسجندر:

‏www.planettransgender.com
‏‎منبع :

http://www.pinknews.co.uk/2017/01/04/national-geographic-films-teenager-undergoing-gender-surgery/

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com