یک کلینیک جنسیت در کپنهاگن از ماه ژانویه که آغاز به ارائه هرموندرمانی نمود، به بیش از تعداد کودکانی که انتظار می رفت کمک کرده است.

این کلینیک به دلیل تعداد کودکانی که به دنبال خدماتش هستند، متعجب شده است.

کلینیک سکسولوژی در ژانویه ٢٠١۶ آغاز به ارائه هرمون درمانی برای کودکان دارای بیقراریجنسیتی نمود. این کلینیک از پیش، پیش بینی نموده بود که تاحدود ۵٠ جوان در طول این دوره از سال به دنبال خدماتش خواهند بود.

به هر حال، آمار در تابستان از این حد گذشت و در حال حاضر انتظار می رود که این کلینیک تقریبا ١٣٠ نفر را تا پایان امسال درمان کرده است.

در کشور دانمارک، کودکان از سن ١٢ به بالا می توانند درخواست جلوگیری کننده های هرمونی برای مسدود کردن بلوغ بدهند. تاثیرهای چنین درمانی برگشت پذیر هستند.

آنها در سن ١۶ سالگی می توانند یک دوره درمان را آغاز کنند که برگشت پذیر می باشد. قانون گذاران دانمارکی در ماه می اعلام کردند که آنها “دگرجنس گونه بودن” را از طبقه بندی لیست اختلال های روحی برداشته اند – حرکتی که از طرف بسیاری از مدافعان دگرجنسگونه مورد استقبال قرار گرفت.

سخنگویی از گروه مدافع دگرباشان دانمارک گفت که آنها با افزایش تعداد جوانانی که به دنبال درمان هستند، متعجب نشده اند.

“لیندا تور پیدرسون” از ریتزا، آژانس خبری دانمارک، گفت :”تعداد بالای درخواست ها در این کشور شمالی به دلیل این است که ما بسیار دیر این درمان را آغاز نموده ایم. در حال حاضر تعداد بسیار بیشتری از کودکان می توانند برای روشن کردن اینکه آیا آنها خواهان درمان هستند و این درمان را در زمانی که بلوغ به آنها هنوز آسیب نزده است، کمک بگیرند.

افزایش جهانی در افرادی که به دنبال درمان جنسیت هستند.

افزایش تعداد جوانانی که به دنبال هرموندرمانی هستند در دیگر کشورها نیز مورد توجه قرار گرفته است.

کلینیکی در سوئد می گوید که چهار کودک را در سال ٢٠١٢ درمان کرده است، اما این تعداد در سال ٢٠١۶ به ٢٠٠ نفر افزایش یافته است.

کلینیک تاویستوک در لندن – تنها کلینیک جنسیت انگلستان ویژه جوانان – می گوید که هر ساله شاهد افزایش ۵٠٪‏ در تقاضا برای خدمات از سال ٢٠١٠ بوده است.

جریان اصلی آگاهی درباره حقوق دگرجنس گونه تا حد زیادی در سال های اخیر افزایش یافته است، و توسط چهره های مردمی افراد مشهوری مانند لاورنکاکس و کایتلینجنر مورد کمک قرار گرفته است.

این افزایش آگاهی همچنین سبب واکنش شدیدی در بعضی کشورها شده است، مانند معرفی لایحه های دستشویی مشاجره برانگیز در بعضی ایالت های ایالاتمتحده.

مجله نشنالجئوگرافیک در ژانویه ٢٠١٧ دختر ٩ ساله دگرجنس گونه ای را بر روی جلد مجله به تصویر می کشد. این حرکتی است که بازخورد فوق العاده ای – هم منفی و هم مثبت – در انتشارات از طرف خوانندگان کسب نمود.

ترجمه تخصصی برای دارما و مارتیا: احسان پارسی

 ‏‎ما همه جا هستیم، آزاد و برابر:

 ‏‎فیس بوک ما:

‏‎‏‎‏https://m.facebook.com/DharmaMartia

‏‎وب سایت ما:

‏‎‏http://dharmamartia.org

‏‎صفحه خبر وب سایت :

‏‎‏http://dmblog.dharmamartia.org/home

اینستاگرام ما:

‏dharmamartia

توییتر ما:

‏@DharmaMartia

‏‎کانال تلگرام ما:

‏‎‏https://telegram.me/DharmaMartia

‏‎همکاران ما:

‏‎‏رسانه همیاری:

‏‎‏http://media.hamyaari.ca

‏‎‏سایت خودنویس:

‏‎‏www.Khodnevis.org

‏‎‏ فضای اختصاصی دارما و مارتیا در تریبون زمانه:
www.tribunezamaneh.com/archives/author/dharma-martia

سایت پلنت ترنسجندر:

‏www.planettransgender.com

‏‎منبع :

http://www.gaystarnews.com/article/denmark-copenhagen-gender-clinic/gs.Pqq8qaY

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com