سید حسین کاظمینی بروجردی، زندانی عقیدتی، علیرغم ابتلا به بیماری‌های مختلف، همچنان در شرایط نامساعدی در زندان اوین نگهداری می‌شود.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، وضعیت جسمانی سید حسین کاظمینی بروجردی، روحانی منتقد، به دلیل شرایط نامساعد زندان ازجمله کمبود وسایل گرمایشی در فصل سرما و نبود آب گرم، رو به وخامت است. این در حالی است که مسئولین زندان از رسیدگی درمانی به این زندانی عقیدتی خودداری کرده و با انتقال وی به بیمارستان و مراکز درمانی نیز مخالفت می‌کنند.

شایان‌ذکر است که سید حسین کاظمینی بروجردی از ناراحتی قلبی و تنفسی و پوکی استخوان شدید رنج می‌برد و پس از گذشت ۱۰ سال حبس مرخصی محروم می‌باشد.

آیت‌الله کاظمینی بروجردی در طول دوران محکومیت خود بارها مورد شکنجه قرارگرفته و این فشارها وضعیت جسمانی وی را وخیم‌تر نموده است.

گفتنی است که در فروردین‌ماه سال جاری مسئولین قضایی به این زندانی عقیدتی که جهت گذراندن محکومیت ۱۱ ساله‌ی خود در زندان اوین محبوس می‌باشد، اعلام کرده‌اند که پرونده جدیدی تحت عنوان «ارتداد» برایش بازشده است.

کاظمینی بروجردی، روحانی و زندانی سیاسی-عقیدتی که پیش‌تر نیز سابقهٔ بازداشت و زندانی شدن داشته است، آخرین بار در مهرماه ۱۳۸۵ بازداشت و توسط دادگاه ویژه روحانیت به ۱۱ سال حبس تعزیری محکوم شد. او هم‌اینک دهمین سال حبس را دربند ویژه روحانیت زندان اوین به سر می‌برد.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com