یک فعال حقوق بشر به شبکه‌ی حقوق بشر کُردستان گفت بامداد روز چهارشنبه ۲۵ شهریورماه یک زندانی به نام رئوف حسنی فرزند حسن اهل شهر بانه به اتهام قتل عمد در زندان مرکزی سنندج اعدام شد. او از ۱۳ پیش به این اتهام در زندان بوده است. وی روز سه شنبه ۲۴ شهریورماه از بند سلامت به قرنطینه‌ی زندان منتقل شده و نهایتا روز بعد حکم قصاص با حضور اولیای دم اجرا شد.

همچنین یک منبع آگاه در زندان مرکزی ارومیه از اعدام ۷ زندانی در طی دو روز مختلف در مردادماه در این زندان خبر داد.

این منبع در ادامه افزود روز ۳ مردادماه ۶ زندانی متهم به جرایم مواد مخدر به نامهای فیص الله قلعه، فرهاد ابراهیمی، محمد سلیم ابراهیمی، عبداله قادر پور، یونس مالکی و یک زندانی دیگر که هویت وی مشخص نشده است، در این زندان اعدام شده‌اند و این در حالی بوده که حکم دو نفر از این ۶ نفر در دیوان عالی کشور تایید نشده و این سبب شده خانواده‌ی این زندانیان از دادستان ارومیه شکایت بکنند.

این منبع در پایان افزود روز ۶ مردادماه نیز یک زندانی جوان به نام فرهاد دورکانلو که به اتهام قتل عمد در سن زیر ۱۸ سال بازداشت شده بود و در این روز در زندان مرکزی ارومیه اعدام شده است.

سالانه ده‌ها زندانی به اتهام‌های عمدتا جرایم مواد مخدری به صورت گروه‌های چند نفری در زندان مرکزی ارومیه اعدام می‌شوند ولی تاکنون منابع رسمی در خصوص اجرای حکم این اعدام‌ها گزارشی رسمی منتشر نکرده‌اند.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com