شماری از مردم ترکیه در شهر استانبول در اعتراض به تصمیم دولت این کشور برای اضافه کردن کتاب های درسی جدید دینی در مدارس تظاهرات کردند.
به گزارش شبکه تلویزیونی اسکای نیوز عربی، معلمان و خانواده های دانش آموزان ترکیه ای به ویژه علویها در شهر استانبول در اعتراض به تصمیمات جدید شورای عالی آموزش این کشور تظاهرات کردند.
از جمله این تصمیمات، اجباری شدن آموزش زبان عثمانی در مدارس و اضافه شدن درس تربیت دینی به مدارس ابتدایی است.
شرکت کنندگان در این تظاهرات و نیز احزاب مخالف در ترکیه، این تصمیمات دولت را واپسگرایانه و نژادپرستانه توصیف کردند.

یکی از معلمان ترکیه ای در این تظاهرات گفت:«ما مخالف اتخاذ این تصمیمات یکجانبه بدون مشورت با معلمان هستیم. دولت ترکیه برای اتخاذ چنین تصمیماتی باید با معلمان مشورت می کرد.»
اعتراضات معلمان در ترکیه با حمایت احزاب مخالف در این کشور و اتحادیه های معلمان روبرو شد.
حسین اوزایف رئیس یکی از اتحادیه های معلمان ترکیه به این شبکه گفت:«ما تصمیمات اخیر دولت حزب عدالت و توسعه را نادرست می دانیم. در جامعه ترکیه ادیان، مذاهب و قومیت های مختلفی حضور دارند. به همین علت منطقی نیست که یک کتاب دینی برای همه این ادیان، مذاهب و قومیت ها آموزش داده شود.»

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com