در پی اطلاع‌رسانی گسترده مبنی بر حضور مولانا عبدالحمید امام جمعه اهل سنت زاهدان، در کنفرانس بین المللی وحدت در تهران و همچنین اقامه نماز جمعه این هفته نماز خانه مرکزی اهل سنت تهران (پونک) به امامت ایشان، موج نماز گزاران اهل سنت از نخستین ساعات امروز جمعه ١۹ دی ماه به سوی نماز خانه مربوطه سرازیر شدند که با کمال تعجب شاهد محاصره خیابان‌های منتهی به نمازخانه پونک شدند.

وب‌سایت «میزان خبر»، روز جمعه نوزدهم دی ماه ضمن اعلام این خبر، گزارش داده است، نیروهای امنیتی و انتظامی با مسدود کردن خیابانهای منتهی به نمازخانه مانع حضور مولانا عبدالحمید و سایر علمای اهل سنت و جمعیت نماز گزاران شدند.

در حالی از حضور «مولانا عبدالحمید» و سایر علمای اهل سنت، برای حضور در نماز جماعت در تهران جلوگیری می‌شود که، بیست و هشتمین کنفرانس بین المللی وحدت در تهران در حال برگزاری است و علمای زیادی از داخل و خارج کشور در آن حضور دارند.

Friday-pray-Sunnis-Punak-tehran

همچنین بنابه گزارش وب‌سایت «دیگربان» همزمان با برگزاری کنفرانس بین المللی وحدت در تهران در شهر قم راهپیمایی کم‌سابقه‌ای همراه با شعار‌های تند علیه سه خلیفه اهل تسنن برگزار شد.

رسانه‌های محلی گزارش کرده‌اند راهپیمایان از «حامیان» صادق شیرازی٬ روحانی تندروی شیعه بوده‌اند که به مناسبت نهم ربیع با حضور در خیابان علیه سه خلیفه اهل سنت شعار داده‌اند.

گروهی از شیعیان معتقدند عمر بن خطاب٬ خلیفه دوم اهل سنت در روز نهم ربیع‌الاول کشته شده‌ و به همین مناسبت اقدام به برپایی جشن و پایکوبی می‌کنند.

در تصاویری که از این راهپیمایی منتشر شده٬ گروهی لباس‌ و شال قرمز بر تن داشته و پلاکارد‌هایی در «لعن» اهل تسنن با خود حمل می‌کرده‌اند.

بیشتر بخوانید

مولوی عبدالحمید امام جمعه زاهدان ممنوع الخروج شد

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com