سازمان حقوق بشر ایران؛ ۱۷ اسفند ۱۴۰۱: انتقال محی‌الدین ابراهیمی، زندانی سیاسی کرد محکوم به اعدام در زندان مرکزی ارومیه به سلول انفرادی نگرانی‌ها از اجرای قریب الوقوع حکم اعدام او را افزایش داده است.
محی‌الدین ابراهیمی

بنا به اطلاع سازمان حقوق بشر ایران، محی‌الدین ابراهیمی، زندانی سیاسی کرد، روز سه‌شنبه ۱۶ اسفند ماه، از بند سیاسی زندان مرکزی ارومیه به سلول‌های انفرادی این زندان منتقل شد. از آنجا که این زندانی سیاسی کرد پیشتر از سوی دادگاه انقلاب به اعدام محکوم شده و حکم وی در دیوان عالی کشور به تایید رسیده است، نگرانی درخصوص اجرای قریب الوقوع حکم او افزایش یافته است.

محی‌الدین ابراهیمی (محی‌الدین ملا ابراهیمی)، ۴۳ ساله، ۱۲ آبان ماه سال ۱۳۹۶ توسط نیروهای سپاه بازداشت شد. وی در هنگام بازداشت از ناحیه دو پا مجروح شده بود.

مهر ماه ۱۳۹۷ شعبه دو دادگاه انقلاب ارومیه، برای اولین بار برای این زندانی سیاسی حکم اعدام صادر کرده که این حکم از سوی شعبه ۱۶ دیوان عالی کشور نقض شده بود. با این وجود شعبه دو دادگاه انقلاب حکم اعدام را مجددا برای این زندانی صادر کرد.

وکلای این زندانی سیاسی آقایان مزّین، علیزاده و طاطایی تاکید دارند که محی‌الدین ابراهیمی به‌دلیل فقر و بیکاری کولبری می کرد و اتهام حمل اسلحه و مبارزه مسلحانه علیه حکومت نباید به وی وارد شود.

این زندانی سیاسی کرد دو فرزند خردسال دارد که دارای معلولیت ذهنی هستند و سه سال پیش نیز یکی از برادرانش در حین کولبری توسط نیروهای مرزبانی مورد هدف قرار گرفت و کشته شد.

محی‌الدین ابراهیمی پیشتر درطی نامه‌ای خطاب به سازمان حقوق بشر ایران نوشته بود: «مدت ۵ سال است که به حکم ظالمانه اعدام محکوم شده ام و از طرفی حقیر در شرایط سخت اقتصادی سرپرستی ۱۲ سر عائله را عهده دار میباشم و دارای یک فرزند معلول جسمی میباشم و در تمام مدت قید شده خانواده ام بدون هیچ کار و هیچ گونه منبع درآمدی سپری کرده اند و رنج و محنت های زیادی را به جان کشیده اند. با تمامی تلاش خانواده در راستای احقاق حقوق انسانی و شهروندی روند دادرسی عادلانه و منصفانه محول نشده و بارها از محضر مراجع قضایی و ریاست قوه قضاییه و رییس دیوان عالی کشور تقاضای فرجام خواهی و دادرسی مجدد کرده ام اما متاسفانه به دلیل عدم (نفرستادن) و مستندات کافی جلوگیری از ارسال مدارک با اعمال نفوذ اطلاعات سپاه تا به حال هیچگونه پاسخ قانع کننده ای دریافت نکرده ام و از ریاست محترم حقوق بشر عاجزانه استدعا دارم که به دلیل اتهامات کذب دروغین محکوم به اعدام شده ام برای جلوگیری از اجرای بی عدالتی و متلاشی شدن بنیان خانواده ام یاری رسانم باشید.»

متن کامل نامه محی‌الدین ابراهیمی زندانی سیاسی محکوم به اعدام در زندان مرکزی ارومیه که خطاب به سازمان حقوق بشر ایران نوشته شده در زیر میاید:

ریاست محترم سازمان حقوق بشر

 به استحضارتان می رسانم که اینجانب  مددجوی زندانی محی‌الدین ملا ابراهیمی فرزند محمد در بند سیاسی زندان مرکزی ارومیه تحمل حبس می نمایم. به اتهام واهی و انتصابی بی عمل سلاح و عضویت گروهک، ارتباط وهمکاری با حزب دمکرات کردستان ایران از طرف شعبه ۲ دادگاه انقلاب شهرستان ارومیه به ریاست قاضی علی شیخلو به اعدام محکوم شده ام. مدت ۵ سال و دو ماه است که زیر حکم ناعادلانه اعدام میباشم. چندین بار از دیوان عالی کشور و ریاست قوه قضاییه تقاضای بازبینی پرونده و روند دادرسی عادلانه کرده ام. متاسفانه به دلیل اعمال نفوذ سازمان اطلاعات سپاه و عدم ارسال مدارک و مستندات به مراجع قضایی بالا تابه حال هیچگونه جوابی دریافت نکرده ام. به دلایل ذیل از سازمان حقوق بشر میخواهم به روند دادرسی عادلانه به اینجانب کمک کنند و تقاضای فریاد خواهی را دارم. 

ریاست سازمان حقوق بشر، 

اینجانب دارای دوازده سر عائله و ساکن شهر اشنویه که چندین سال است که در کار کولبری اشتغال داشتم در مورخه ۱۶/۸/۹۶ که از کردستان عراق با دو اسب و ۴ کارتن در تاریکی شب در حال عبور از مرز بودم. چند نفر دیگر چند صد متر جلوتر از من در حال حرکت بودند که ناگهان از طرف نیروهای هنگ مرزی به افراد جلوتر شلیک شد و این افراد پا به فرار گذاشتند و مامورین هنگ مرزی به طرف حقیر هم تیراندازی کرده و از ناحیه پای راست هدف گلوله قرار گرفتم و بشدت مجروح شدم و در بازرسی نیروهای هنگ مرزی دو اسب و ۴ کارتن مشروبات الکلی از نوع آبجو کشف و ضبط گردید و به دلیل جراحات شدید، حقیر توسط مامورین هنگ مرزی به اشنویه انتقال شدم و بعد از چند روز بستری از بیمارستان به بازداشتگاه اطلاعات سپاه منتقل شدم. در بازداشتگاه اطلاعات سپاه با اتهامات واهی و غیرقابل باور روبه رو شدم.در صورتیکه طبق بازرسی مامورین هنگ مرزی فقط ۴ کارتن بوده است.

۱- در اطلاعات سپاه علاوه بر حمل مشروبات الکلی اتهام بی اساس حمل سلاح هم به من داده شد و علاوه بر آن ارتباط و همکاری با گروهک حزب دمکرات کردستان ایران نیز بی دلیل و مستندات متهم شدم.

۲- ضابط قضایی اطلاعات سپاه برای گمراه کردن روند دادرسی اتهامی که  آقای محی الدین ملا ابراهیمی چندین سوابق سیاسی دارد در صورتیکه این اتهام کاملا کذب میباشد. حقیر دارای یک سابقه غیر از این که چند روز بازداشتی دارم و مجددا ضابط قضایی اطلاعات سپاه در گزارش بازجویی قید نمود که برادر محی الدین ملا ابراهیمی از عناصر حزب دمکرات بوده و کشته شده باز هم این اتهام بر اساس دروغین برای مخدوش کردن روند دادرسی بوده در صورتیکه برادرم در حین کولبری توسط مامورین مرزبانی کشته می شود و حتی در مراسم ختم ایشان فرماندهی مرزبانی اشنویه، فرماندار و بخشدار جهت تسلیت شرکت کرده اند و مکررا ضابط قضایی در این راستا در گزارش کذب قید نموده که پدر محی الدین ملا ابراهیمی از اعضای حزب دمکرات بوده که در اوایل انقلاب کشته شد. در صورتیکه پدر حقیر در سالهای اوایل انقلاب به دلیل اختلافات قومی با کردهای عراق کشته شد و هیچ ارتباطی با موضوع سیاسی نداشته

و تمامی این اتهامات کذب و دروغین به خاطر گمراه کردن روند عادلانه دادرسی بوده و در همین خصوص پرونده حقیر در روند دادرسی در شعبه ۲ دادگاه انقلاب شهرستان ارومیه به ریاست قاضی علی شیخلو انجام شد.

با توجه به اینکه نامبرده کارنامه بسیار بدی داشته و به دلیل فساد مالی از کار در قوه قضاییه اخراج شده و نامبرده هیچگونه صلاحیت قضاوت را نداشتن و تحت الامر ارگان های امنیتی  اقدام به صدور حکم ناعادلانه کردند و حتی قبل از صدور حکم، پیام هایی از طریق دلال های قضایی به خانواده ارسال میشد.اما به دلیل بیگناهی ام به اتهامات داده شده خانواده تسلیم پرداخت پول نشدن و همین امر باعث صدور حکم اعدام از طرف وی شد.

ریاست محترم سازمان حقوق بشر، 

مدت ۵ سال است که به حکم ظالمانه اعدام محکوم شده ام و از طرفی حقیر در شرایط سخت اقتصادی سرپرستی ۱۲ سر عائله را عهده دار میباشم و دارای یک فرزند معلول جسمی میباشم و در تمام مدت قید شده خانواده ام بدون هیچ کار و هیچ گونه منبع درآمدی سپری کرده اند و رنج و محنت های زیادی را به جان کشیده اند. با تمامی تلاش خانواده در راستای احقاق حقوق انسانی و شهروندی روند دادرسی عادلانه و منصفانه محول نشده و بارها از محضر مراجع قضایی و ریاست قوه قضاییه و رییس دیوان عالی کشور تقاضای فرجام خواهی و دادرسی مجدد کرده ام اما متاسفانه به دلیل عدم (نفرستادن) و مستندات کافی جلوگیری از ارسال مدارک با اعمال نفوذ اطلاعات سپاه تا به حال هیچگونه پاسخ قانع کننده ای دریافت نکرده ام و از ریاست محترم حقوق بشر عاجزانه استدعا دارم که به دلیل اتهامات کذب دروغین محکوم به اعدام شده ام برای جلوگیری از اجرای بی عدالتی و متلاشی شدن بنیان خانواده ام یاری رسانم باشید.

با احترامات شایان
محی الدین ملا ابراهیمی فرزند محمد

 

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)