بازگشایی مدارس هم‌ زممان با آغاز پیک ششم کرونا

کشتار بی‌وقفه کرونا ادامه دارد و واکسن کارآ و کارآمدی در کار نیست با این حال در ایران زمزمه‌هایی از بازگشایی مدارس در ابتدای سال تحصیلی جدید شنیده می‌شود.

در سال تحصیلی ‍۱۴۰۰ـ ۱۳۹۹ هر چند عمده کلاس‌ها به صورت مجازی برگزار شد اما مافیای مدارس خصوصی در شهریور و مهر سال ۱۳۹۹ فشار را بالا بردند تا دانش‌آموزان و والدین آنها با وجود شرایط کرونایی شهریه کلاس‌های حضوری را بپردازند. [بازگشایی مدارس یا قتل عمد؟]

بعد از اینکه شهریه‌ها پرداخت شد و آب‌ها از آسیاب افتاد و اعتراضات والدین بالا گرفت تب و تاب برگزاری کلاس‌‌های حضوری نیز از پای افتاد حکومت از کلاس‌های حضوری عقب‌نشینی کرد. [عقب‌نشینی نظام از حضور دانش‌آموزان در مدارس در اثر اعتراض مردم]

 به عبارت دیگر سودجویی و منفعت طلبی مافیای مدارس، علی‌الخصوص مدارس غیرانتفاعی و نیمه دولتی که صاحبان آن عمدتا سردمداران حکومت ایران بودند باعث شد تا عده بسیاری از خانواده‌های در معرض ویروس کرونا قرار گیرند.

بازگشایی مدارس در سال جدید

سال تحصیلی گذشته، گذشت و حالا که در سال ۱۴۰۰ کرونا به قتل عامی بی‌رحمانه دست زده، زمزمه‌هایی مبنی بر بازگشایی مدارس در مهر ۱۴۰۰ به گوش می‌خورد.

امری بسا خطرناک که با توجه به گونه لامبدا که هم سرعت تسری آن ۲۰۰ برابر ویروس معمولی است و هم جوانان، نوجوانان و کودکان را مبتلاء می‌سازد، بازگشایی مدارس را می‌تواند به میدان قتل عام دانش آموزان به وسیله کرونا توسط سران حکومت ولایت فقیه تبدیل کند.

محبوب‌فر یک کارشناس حکومت ایران در این باره به روزنامه همدلی گفته است اعلام بازگشایی مدارس هم زمان با روند صعودی بیماری کرونا در کشور موجی از نگرانی‌ها را در جامعه پدید آورده است.

وی می‌افزاید آمار رسمی منتشر شده در خصوص بیماران کرونا در ایران چون محرمانه و دور از دسترس حتی مراجع سلامت کشور است تنها نوک کوه یخ را نشان می‌دهد و بر اساس ۲ منبع و مرجع رسمی و تایید شده اپیدمیولوژی از داخل خود دانشگاه علوم پزشکی تهران آمار واقعی بیماری کرونا در کشور چندین برابر آمار موجود است.

محبوب‌فر افزوده است مرگ با کرونا در کل خاور میانه معادل مرگ با کرونا در کشور ایران است و ویروس لامبدا نیز اکنون پشت دروازه‌های ایران است و تا یکی دو هفته آینده در آستانه ورود به فصل پاییز به ایران وارد خواهد شد و پیک ششم بیماری در کشور را رقم خواهد زد.

بازگشایی مدارس بازی با جان دانش آموزان

محبوب‌فر با اشاره به اینکه مرگ‌های کرونایی ۴ رقمی در پیش است افزود در این شرایط فوق بحرانی نیز وعده بازگشایی مدارس نه تنها بازی با جان دانش آموزان و هرج و مرج آموزشی را باعث می‌شود بلکه تبعات امنیتی و اجتماعی می‌تواند برای کشور به بار آورد.

محبوب‌فر با اشاره به سخنان رئیسی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر بازگشایی مدارس افزود در حالی که کارشناسان و متخصصان مستقل و غیردولتی حوزه سلامت و اپیدمیولوژی برخی اظهارات درباره کاهش ابتلاء و بستری بیماران در کشور را قویا رد و تکذیب می‌کنند رئیسی اعلام کرده از اول آبان همه مدارس و از اول مهر ۳۰ تا ۴۰ درصد مدارس به صورت حضوری بازگشایی می‌شوند.

بازگشایی مدارس و سیاست قتل عام به وسیله کرونا

علیرضا رئیسی سخنگوی ستاد مقابله با کرونا درباره بازگشایی حضوری مدارس و واکسیناسیون دانش آموزان اخیرا اعلام کرد تامین واکسن برای دانش آموزان دارای بیماری زمینه‌ای صورت خواهد گرفت و افزود موضوع واکسیناسیون دانش آموزان نباید اصل قرار گیرد!

این اظهارات رئیسی در حالی است که تنها در کرمانشاه ۴ هزار کودک و نوزاد مشکوک به بیماری کرونا در یک ماه بستری شده و ۵۲ کودک بر اثر کرونا جان خود را از دست داده‌اند، همچنین از ابتدای سال جاری تنها در اصفهان ۱۸۰۰ کودک به بیماری کرونا مبتلاء شده‌اند.

بازگشایی مدارس در صورت واکسیناسیون موثر

پیش از این فاطمه عابدینی دبیر کمیته علمی کشوری کووید ۱۹ اعلام کرده بود فعلا بهتر است درباره بازگشایی مدارس صحبتی نکنیم اگر روند واکسیناسیون رو به جلو باشد و موج پنجم کنترل شود شاید بتوان برای بازگشایی مدارس تصمیم گرفت.

اما با گذشت بیش از یک ماه از اظهارات عابدینی وضعیت واکسیناسیون کرونا در کشور به نحوی مشکوک فاجعه‌بار است و آمار مرگ و میر بنا بر اظهار هلاکویی؛ اپیدمیولوژیست دانشگاه علوم پزشکی تهران ۷۰۰ هزار نفر است. [روزنامه سپاه پاسداران: آمار واقعی کشته های کرونا ۷۰۰ هزار نفر است]

با این وجود هم حاجی میرزایی وزیر پیشین آموزش و پرورش و هم رئیسی؛ سخنگوی ستاد کرونا از بازگشایی مدارس در پاییز ۱۴۰۰ سخن رانده‌اند.

سیاستی که به وضوح می‌توان آن را سیاست قتل عام دانش آموزان و به تبع آن خانواده‌های آنان دانست چرا که دانش آموزان آماج ویروس جهش یافته لامبدایی هستند که در حال ورود به مرزهای کشور می‌باشد.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)