در پی تظاهرات حکومتی عوامل نظام به دنبال تظاهرات مردم بهبهان در ۲۶ تیر، فرمانده نیروی انتظامی خوزستان از دستگیری تمامی عوامل اعتراضات بهبهان خبر داد. علت این اقدامات سراسیمه نظام چیست؟

تظاهرات مردم و جوانان بهبهان در استان خوزستان در روز پنجشنبه ۲۶ تیر ۹۹ در اعتراض به گرانی، قرارداد خائنانه‌ نظام با چین و حکم اعدام سه نفر از معترضان اعتراضات آبان ۹۸ انجام شد.

نظام بلافاصله اینترنت خوزستان را مختل و سپس آن را به طور کامل قطع کرد.

شایان ذکر است فرزانه انصاری‌فر، خواهر فرزاد انصاری‌فر یکی از جان‌باختگان اعتراضات آبان ۹۸، و شماری دیگر از معترضان در همان روز توسط نیروهای امنیتی نظام دستگیر شد.

نظام در روز ۲۸ تیر شماری از عوامل لباس شخصی خود را تحت عنوان «مردم بهبهان در حمایت از مطالبات معیشتی و نظم و امنیت شهرشان» به میدان آورد تا خواهان «محکوم کردن اقدامات هنجارشکنان» برآمده و خواهان برخورد و دستگری معترضان شوند.

امری که دستگیری بیشتر معترضان بهبهانی را در پی داشت که فرمانده نیروی انتظامی بهبهان خبر آن را در روز ۳۰ تیر اعلام کرد.

این افراد برای خالی نبودن عریضه روحانی را نیز آماج شعارهای خود قرار دادند تا این پیام مخابره شود که «گویا عامل اصلی مشکلات کشور روحانی است» در حالی که شعارهای مردم بهبهان در تظاهرات ۲۶ تیر صریح و واضح به همه جا مخابره شد:
«خامنه‌ای ابلیس، ایران ارث بابات نیست
حکومت آخوندی نمی‌خوایم، نمی‌خوایم
توپ تانک فشفشه، آخوند باید گم بشه
مرگ بر خامنه‌ای»

برپایی تظاهرات حکومتی و دستگیری‌ معترضان بهبهانی حاکی از آن است که نظام این وحشت را دارد که اعتراضات مردم بهبهان آغازگر اعتراضات سراسری در کشور شود، آنگونه که در شیراز به وقوع پیوست.

گزارش‌هایی از مشهد، اصفهان، تبریز و تهران از فضای امنیتی و استقرار یگان‌های ویژه و نیروهای امنیتی در معابر عمومی به ویژه مناطق مرکزی این شهرها منتشر شد.

این وحشت به گونه‌ای افزون گشته که در هفته‌های اخیر موارد متعددی از ترس و هشدار پیرامون آن از جانب مهره‌های نظام شنیده می‌شود.

در آخرین نمونه حسینعلی شهریاری عضو مجلش نظام از زاهدان در روز یکشنبه ۲۹ تیر اعلام کرد «بخاطر فقر،گرسنگی و فشار محرومین مردم روزی خواهند ریخت ما را از مجلس و دولتمردان از دولت بیرون خواهند که این امر خیلی زمان نخواهد برد.»

پیش از آن موسوی خوئینی‌ها‌ در نامه‌ای به خامنه‌ای نوشته بود «اوضاع غیرقابل دوام است، مشروعیت نظام آسیب دیده است.»

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)