ماف نیوز: طی روزهای گذشته سه کولبر در مناطق مرزی شهرستان بازرگان از سوی نیروهای سپاه پاسداران در یکی از برجکهای مرزی بازداشت شده و پس از ضرب و شتم، یک تن از آنان از سوی فرمانده‌ی پاسگاه مرزی مرتبط کشته شد. دو کولبر هم در همین حادثه زخمی شده‌اند. همزمان جسد یک کولبر دیگر در ارتفاعات مرزی شهرستان چالدران پس از چند روز مفقودشدن پیدا شده است.

به گزارش مرکز دموکراسی و حقوق بشر کردستان، روز سه‌شنبه ۱۹ فروردین‌ماه ۱۳۹۹، گروهی از کولبران در ارتفاعات مرزی شهرستان بازرگان در کمین نیروهای سپاه پاسداران افتادند و پس از گشودن آتش بر روی کولبران، چهار تن از آنها خود را به نیروهای برجک ۴۶ منطقه‌ی مرزی بازرگان تحویل دادند.

برهان جنیکانلو


تلگرام ماف نیوز
یک منبع مطلع در این رابطه گفت: “پس از دقایقی فرمانده‌ی پاسگاه مرزی مرتبط با حضور در این برجک، با کولبران موردذکر به صورت لفظی درگیر شده و سپس به یکی از آنها به نام “برهان جنیکانلو” ٢٨ ساله شلیک کرد که در نتیجه این کولبر جان خود را از دست.”

این منبع ادامه داد: “پس از کشته‌شدن برهان جنیکانلو، یکی از سربازان همین برجک نسبت به این اقدام اعتراض کرده و به فرمانده‌ی سپاه هشدار داد که نباید به آنها شلیک کند. در این فاصله سه کولبر دیگر توانستند متواری شوند که دو تن از آنها به نامهای “ح.ج” و “م.ق” در پی شلیک مستقیم فرمانده‎‎‌ی سپاه به سویشان از ناحیه‌ی پا زخمی شدند.”

این کولبران از بیم بازداشت، به مراکز درمانی مراجعه نکرده‌اند و جهت حفظ امنیت‌شان هویت‌ کامل آنها محفوظ می‌باشد.

همزمان در خبری دیگر شب چهارشنبه ۲۰ فروردین‌ماه، جسد یک کولبر دیگر به نام “عسگر محمدی” از اهالی روستای “نبی کندی” از توابع بخش مرکزی چالدران در ارتفاعات مرزی این شهرستان پیدا شد.

این کولبر چهار روز پیش در کوه‌های چالدران مفقود شده بود. با وجود کشف جسد وی، هنوز اطلاع دقیقی از علت مرگ وی به دست نیامده است.
+++++++++++++++++++
جهت همکاری با بخش فارسی ماف نیوز و یا به اطلاع رساندن موارد نقض حقوق بشری، میتوانید به تلگرام و یا ایمیل زیر پیام ارسال کنید:
info@mafnews.de

ارتباط با ادمین تلگرام:

https://t.me/mafnews2

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)