همین مهر امسال بود که مردم برای سپردن پول خود به چندبانک خاص، صف‌های طولانی را تحمل می‌کردند و در مقابل این سؤال رهگذران که می‌پرسیدند: سود این بانک چنددرصد است؟ سکوت می‌کردند تا مبادا بر حجم شلوغی افزوده‌شود.

 

چند ماهی از آن ماجرا نگذشته اما گویی فضا کلا تغییر کرده‌است. اغلب بانک‌ها سرِکیسه سود سپرده را شل کردند اما مردم هیجان چندماه پیش برای سپردن پول خود به بانک‌ها و دریافت سود بالاتر را ندارند.

 

سؤال‌ها نیز تغییر کرده‌است. حالا کسی از نرخ سپرده سود بانکی نمی‌پرسد بلکه مدام از انتخاب بانک بهترحرف می‌زنند و سؤال می‌کنند: کدام بانک امن‌تر است؟

 

این سؤال چنان در جامعه پخش شده که رئیس ‌کل بانک‌مرکزی را به حرف واداشته تا مشکلات بانک‌ها را تکذیب کند؛ هرچند به نظر نمی‌رسد که مردم این سخنان را باور کرده ‌باشند چرا که در رسانه‌ها و همچنین فضای مجازی از میزان نگرانی پیرامون مشکلات بانک‌ها کم نشده‌است.

 

اخیرا با انتشار اسنادی از سوی علی جوانمردی مدیر رسانه آواتودی مبنی بر ورشکتگی بانک آینده، جمهوری اسلامی با استفاده از سلبریتی ها بار دیگر در تلاش است تا بر افکار عمومی تاثیرگزاری کند.

 

پرستو صالحی، سلبریتی که در ظاهر منتقد مسئولین و حکومت میباشد به تازگی در استوری خود به تبلیغ بانک آینده پرداخته است.

 

اقدام این بازیگر در زمانی است که موضوعات حساس تر از تبلیغ یک بانک ورشکست شده در جامعه اکنون در حال رخ دادن میباشد.

 

موضوعاتی چون قتل «زهرا نویدپور» و تجاوز به وی توسط یکی از سرداران سپاه و نماینده‌ی فعلی مجلس یا ۲۷۳ روز بازداشت موقت!! و شکنجه‌ی «نیلوفر بیانی» فعال بازداشت شده‌ی محیط زیست توسط سازمان اطلاعات سپاه

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com