ماف نیوز: عصمت سلحشور از اهالی ارومیه که اردیبهشت‌ماه جاری از سوی حفاظت اطلاعات سپاه پاسداران در ارومیه بازداشت شده بود، با اتهاماتی مرتبط با احزاب کرد مخالف نظام به پنج سال حبس محکوم شد. همزمان کمال عبداللهی از اهالی پیرانشهر، از بابت اتهامات امنیتی توسط دادگاه انقلاب ارومیه به ۷ سال حبس تعزیری محکوم شد. مختار زارعی فعال مدنی در سنندج هم به صورت غیابی از بابت دو اتهام «تبلیغ علیه نظام» و «توهین به رهبر جمهوری اسلامی» مجموعا به سه سال حبس محکوم شد.

به گزارش مرکز دموکراسی و حقوق بشر کردستان، «عصمت سلحشور» فرزند خورشید از اهالی روستای فلکان از توابع مرگور ارومیه از سوی دادگاه انقلاب ارومیه با اتهاماتی مرتبط با احزاب کرد مخالف نظام به پنج سال حبس محکوم شد.

«عصمت سلحشور»

تلگرام ماف نیوز
وی روز سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ توسط حفاظت اطلاعات سپاه پاسداران در شهرستان ارومیه بازداشت و به بازداشتگاههای امنیتی سپاه منتقل شد.

هنوز اطلاع دقیقی از مصادیق مربوط به اتهام مورد ذکر به دست نیامده است.

عصمت سلحشور تا پایان مراحل بازجویی، امکان دسترسی به وکیل و یا تماس با خانواده‌اش را نداشته است و‌ اخیرا بعد از صدور حکم، توانسته است خانواده‌اش را ببیند.

همزمان در خبری دیگر هرانا نوشته است: کمال عبداللهی از اهالی پیرانشهر، در دادگاه انقلاب ارومیه از بابت اتهام «جاسوسی برای آمریکا» محاکمه و به ۷ سال حبس تعزیری محکوم شد و روز یکشنبه ۳۰ دی‌ماه ۱۳۹۷، حکم صادره در زندان ارومیه به وی ابلاغ شد.

اطلاعات سپاه در کیفرخواستی که برای دادگاه انقلاب ارومیه ارسال کرده بود بر اتهام «جاسوسی برای آمریکا» علیه کمال عبداللهی و محمد پتایش تاکید کرده و برای آنها درخواست حکم اعدام کرده بود.

کمال عبداللهی روز چهارشنبه ۱۰ مردادماه در شعبه ۶ بازپرسی دادگاه انقلاب ارومیه مورد بازپرسی و تفهیم اتهام قرار گرفته بود. وی در تاریخ ۱۵ اردیبهشت ۹۷ بازداشت و پس از سه ماه از بازداشتگاه اداره اطلاعات ارومیه به بند ۳-۴ عمومی این زندان منتقل شده بود.

محمد پتایش هم که با اتهامات مرتبط با احزاب کرد مخالف نظام بازداشت شده بود، با اتهاماتی مشابه اتهام مطروحه علیه کمال عبداللهی در دادگاه انقلاب ارومیه به هفت سال حبس محکوم شد.

از سوی دیگر «مختار زارعی» فعال مدنی از اهالی سنندج در کانال تلگرام خود نوشته است که: روز ۱۲ دی‌ماه ۱۳۹۷، به صورت غیابی از بابت اتهام «تبلیغ علیه نظام» به یک سال و از بابت «توهین به رهبر جمهوری اسلامی» به دو سال حبس محکوم شده است که اشد مجازات قابل اجرا می‌باشد. حکم در روز ۱۶ دی‌ماه به وی ابلاغ شده است.

مختار زارعی که روز شنبه ۳۰ تیر با مراجعه به دادسرای سنندج بازداشت شده بود، روز سه‌شنبه ۱۶ مراد پس از هفده روز بازداشت با تودیع وثیقه‌ تا زمان برگزاری جلسه‌ی دادگاه آزاد شد.

در تاریخ مذکور آقای زارعی با دریافت برگه‌ی احضاریه‌‌ی دادگستری جهت «تفهیم اتهام با حق داشتن وکیل» به شعبه‌ی دوم بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب این شهر احضار شده بود.

چند روز پیش از بازداشت، مختار زارعی علت مؤاخذه‌شدن خود را انتقاد از رهبر جمهوری اسلامی عنوان کرده‌ بود. آن زمان، او در رابطه با نقض حقوق بشر در ایران، از رهبر ایران انتقاد کرده بود.

+++++++++++++++++++
جهت همکاری با بخش فارسی ماف نیوز و یا به اطلاع رساندن موارد نقض حقوق بشری، میتوانید به تلگرام و یا ایمیل زیر پیام ارسال کنید:
info@mafnews.de
ارتباط با ادمین تلگرام:
https://t.me/mafnews2

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com