گزارش شده است که یک کشیش کاتولیک از شیکاگو، به دلیل بریدن و سوزاندن پرچم رنگین کمان دگرباشان جنسی و نگرانی در مورد سلامت روانی او، از سمت اش عزل شده است.

پدر پال کالچیک، کشیش کلیسای قیامت، علی رغم منع شدن از سوزاندن پرچم رنگین کمان توسط اسقف اعظم در یک مراسم خصوصی، پرچم را به آتش کشید. ABC7 شیکاگو گزارش داده است که بلاس کاپیچ، اسقف اعظم شیکاگو، پس از آگاهی از چندین مورد مشکل در کلیسا و رفتار کالچیک، او را موقتآ از سمتش عزل کرده است.

کاپیچ در نامه ای که روز ۲۱ سپتامبر به کارکنان کلیسا فرستاد که توسط ABC نیز دیده شده است، گفت: “چند هفته است که به طور فزاینده در مورد مسائلی در کلیسای قیامت نگران شده ام. برای من روشن است که پدر کالچیک باید مدتی از کلیسا فاصله بگیرد تا نیازهای او برای دریافت حمایت معنوی ارزیابی شود. … من این مرحله را دست کم نمیگیرم. در عوض، من از موضع نگرانی برای سلامتی روحی پدر کالچیک و مردم کلیسای قیامت با این مساله برخورد خواهم کرد. من نه تنها مسئول حمایت از کشیشان در زمان برخورد آنها با دشواری ها هستم، بلکه همچنین وظیفه اطمینان حاصل کردن از اینکه کسانی که به اهل ایمان خدمت می کنند، قادر به خدمت به آنها طبق انتظارات کلیسا هستند، هستم.”

گفته می شود کالچیک، پس از آتش زدن پرچم رنگین کمان به مرگ تهدید شده است.

PinkNews با اسقف اعظم شیکاگو و کلیسای قیامت برای ارائه نظراتشان تماس گرفته است.

این پرچم رنگین کمان، در برخی از خدمات کلیسا، از جمله مراسم عشاء ربانی در سال ۱۹۹۱، در محوطه کلیسا به احتزاز در می آمده است. این پرچم چندین سال بود که در انباری نگهداری میشد.

کالچیک برای اولین بار برنامه اش برای سوزاندن این پرچم را در یک موعظه منتشر شده در وب سایت کلیسای Militant در ۲ سپتامبر اعلام کرد.

او در این پیام نوشت: “ما نمیتوانیم اجازه بدهیم که مشکلات فعلی، مانع انجام مأموریت ما برای تربیت شاگردان بیشتری برای خداوند شوند، و نباید حواس پرتی های روزمره مانند گرمایش جهانی، حقوق بشر و یا حتی مسائل مربوط به مهاجرت بر این مأموریت اولویت داشته باشند.”

او در یادداشتی پس از انتشار پیامش گفت: “در روز شنبه، سپتامبر ۲۹، در حین جشن س. مایکل، گابریل و رافائل، ما در مقابل کلیسا پرچم رنگین کمانی که متاسفانه در مراسم عشاء ربانی در صحن کلیسا به احتزاز در می آمده است را آتش خواهیم زد.”

طبق گزارش اسقف اعظم شیکاگو، پس از انتشار موعظه کالچیک، مکررآ به او تاکید شده است که برنامه ذکر شده در موعظه اش را اجراء نکند. با این حال، به گزارش کلیسای Militant، کالچیک تصمیم گرفت که پرچم غرور دگرباشان را در مراسمی خصوصی با حضور اعضای کلیسا بریده و به آتش بکشد.

در یک مقاله از تاریخ ۱۵ سپتامبر در وب سایت کلیسا آمده است: ” هفته گذشته، فرمانداران کلیسای قیامت شیکاگو، با برگزاری یک رویداد خصوصی پرچم رنگین کمانی را که زمانی در محوطه کلیسا نصب میشد، تکه تکه کرده و به آتش کشیدند.”  

این مقاله اضافه می کند: ” از پدر پال از خواسته شد به دلیل شکایات دریافت شده از جامعه دگرباشان جنسی که در جامعه امروزی نادیده گرفته نمیشوند، از آتش زدن عمومی پرچم رنگین کمان صرف نظر کند. بنابراین، سوزاندن خصوصی توسط چند تن از برادران انجام شد. “

ما همه جا هستیم؛ آزاد و برابر:

‌‎فیس بوک ما:
‌‌‌‌‏https://m.facebook.com/DharmaMartia
وب سایت ما:‏
‌‌‏http://dharmamartia.org
‌‎صفحه خبر وب سایت :
‏http://news.dharmamartia.org/
اینستاگرام ما:
‏dharma_martia
توییتر ما:
‏@DharmaMartia ‌‎
‌‌‏https://telegram.me/DharmaMartia
‌‎همکاران ما:
‌‌‏رسانه همیاری: ‌‌‏
‏http://media.hamyaari.ca
‌‌‏ فضای اختصاصی دارما و مارتیا در تریبون زمانه:
‏www.tribunezamaneh.com/archives/author/dharma-martia
سایت پلنت ترنسجندر:
‏www.planettransgende

منبع:
https://www.pinknews.co.uk/2018/09/24/chicago-priest-catholic-removed-lgbt-flag-rainbow/

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com