ماف نیوز: یک بازداشتی در شهرستان کامیاران با تودیع وثیقه آزاد شد و یک فعال کارگری به علت ناتوانی در تامین وثیقه همچنان در بازداشت به‌ سر می‌برد. هزمان دو بازداشتی در ارومیه تحت شکنجه جان خود را از دست دادند.

به گزارش مرکز دموکراسی و حقوق بشر کردستان، روز یکشنبه ۱۸ شهریور ۱۳۹۷، «فاروق محمدی» پس از گذشت یک ماه و نیم بازداشت از سوی اداره‌ی اطلاعات کامیاران، با تودیع وثیقه‌ی ۲۰۰ میلیون تومانی به صورت موقت تا هنگام برگزاری جلسه‌ی دادگاه آزاد شد.

فاروق محمدی فرزند علی از اهالی دهستان شاهو روز ۴ مرداد، به اتهام «همکاری با احزاب کرد مخالف نظام» بازداشت گردیده بود.

«رحیم خاطری»

تلگرام ماف نیوز
در خبری دیگر از همین شهرستان گزارش شده است که یک فعال کارگری به نام «رحیم خاطری» ۳۷ ساله فرزند امان‌الله از اهالی روستای شیروانه به علت ناتوانی در تامین وثیقه‌ی ۵۰۰ میلیون تومانی همچنان در بازداشت به سر می‌برد.

رحیم خاطری روز ۳ مرداد در منزل شخصی خودش به اتهام «همکاری با احزاب کرد مخالف نظام» و «فعالیتهای کارگری» بازداشت گردید. او پیش از آن هم چندین بار در همین رابطه مورد بازجویی و بازداشت کوتاه‌مدت قرار گرفته‌ بود.

از راست «احد شباب» و «ناصر عزیزی»

همزمان از ارومیه گزارش شده است که طی روزهای گذشته دو بازداشتی از اهالی شهرستان مهاباد به نامهای‌ «ناصر عزیزی» فرزند خالد و «احد شباب» فرزند قادر در بازداشتگاههای امنیتی سپاه پاسداران در پی شکنجه جان خود را از دست داده‌اند.

شامگاه ۱۹ مرداد، ناصر عزیزی و احد شباب در ارتفاعات مرزی اشنویه از سوی نیروهای سپاه پاسداران زخمی و مرتبط با احزاب کرد مخالف نظام بازداشت شدند.
+++++++++++++++++++
جهت همکاری با بخش فارسی ماف نیوز و یا به اطلاع رساندن موارد نقض حقوق بشری، میتوانید به تلگرام و یا ایمیل زیر پیام ارسال کنید:
info@mafnews.de

ارتباط با ادمین تلگرام:

https://t.me/mafnews_admin

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com