ده ها تن از فعالان و حامیان تراجنسی ها به نشانه اعتراض به قتل زن تراجنسی در استانبول تجمع کردند.

به گزارش  Evrensel، اسرا آتش کارگر جنسی، صبح روز شنبه در خارج از آپارتمانش در محله مرکزی بیوگولو و پس از بحث با یکی از مشتریانش مورد حمله قرار گرفت.

تصاویر قاتل در حال بریدن گلوی اسرا و قبل از سرقت پول و تلفن همراهش و فرار از صحنه، توسط دوربین های امنیتی ضبط شده است.

یک مرد در ارتباط با جرم به اتهام غارت و قتل دستگیر شده است.  بر اساس گزارش ها،او به این جرم اعتراف کرد و گفت که نمی داند آیا آتش مرد بود یا زن.

اتهامات عنوان شده موجب خشم و شک تراجنسی ها در ترکیه، کشوری که بیشترین تعداد قتل های تراجنسی را در اروپا دارد، شده است.

تراجنسی ها در ترکیه با تبعیض گسترده مواجه هستند که اغلب و تا انجام عمل جراحی تغییر جنسیت و طی مراحل قانونی که شامل عقیم سازی اجباری میشود، مانع استخدام آنها در مشاغل عادی میگردد.

این مراسم یادبود دوشنبه شب در خانه خارج از خانه آتش و توسط گروه حقوقی LGBTİ + Nakka که تنها چند متر از ایستگاه پلیس واقع شده است، برگزار شد.

به گزارش Kaos GL، سازمان دهندگان این مراسم یادبود در روز دوشنبه گفتند: “ما قاتل آتش را میشناسیم. ما میدانیم که قاتلان تراجنسی ها از قتل تراجنسی ها و نظام دگرباش ستیز مردسالار تغذیه میشوند و ما در مقابل آن میجنگیم.”

در متن دعوت به این رویداد آمده است: “ما خواهان عدالت، هم در زندگی و هم در مرگ هستیم.”

کاگلا آکالین، ملکه زیبایی تراجنسی، در میان شرکت کنندگان مراسم یادبود برگزار شده توسط LGBTİ + Nakka بود. او در روز دوشنبه با اشاره به احساس نا امنی ایجاد شده در میان افراد جامعه تراجنسی ها، در صفحه فیس بوک خود نوشت: “کسانی که امروز به مراسم یادبود اسرا نمیروند، فردا برای خودشان درخواست حمایت خواهند کرد.”

چند روز پیش از قتل آتش، قتل دیگری در بورسا در شمال ترکیه گزارش شد. میشل دمیشویچ، روزنامه نگار و فعال، روز چهارشنبه در توییتر نوشت که قربانی، که یک زن تراجنسی ۴۵ ساله به نام بگوم است، در آتش سوخت و به قتل رسید.

دمیشویچ خاطرنشان کرد که این قتل در دومین سالگرد قتل فعال بازنشسته برجسته حقوق تراجنسی ها، هانده کادربه وقوع پیوست.

جسد زخم و سوخته بگوم بیست و سه ساله، دو هفته بعد در نزدیکی روستایی در شمال استانبول که توسط دوستانش گم شده گزارش شده بود، پیدا شد. هیچ مظنونی برای قتل او دستگیر نشده است.

به گفته Kaos GL، اکثر جنایات متخاصم در ترکیه، در فضاهای عمومی مانند خیابانی که آتش در آن کشته شد و اغلب در مقابل شاهدان عینی رخ میدهند.

ما همه جا هستیم، آزاد و برابر:

‌‎فیس بوک ما:
‌‌‌‌‏https://m.facebook.com/DharmaMartia
وب سایت ما:‏
‌‌‏http://dharmamartia.org
‌‎صفحه خبر وب سایت :
‏http://news.dharmamartia.org/
اینستاگرام ما:
‏dharma_martia
توییتر ما:
‏@DharmaMartia ‌‎
کانال تلگرام ما:
‌‌‏https://telegram.me/DharmaMartia
‌‎همکاران ما:
‌‌‏رسانه همیاری: ‌‌‏
‏http://media.hamyaari.ca
‌‌‏ فضای اختصاصی دارما و مارتیا در تریبون زمانه:
‏www.tribunezamaneh.com/archives/author/dharma-martia
سایت پلنت ترنسجندر:
‏www.planettransgende
منبع:
https://www.pinknews.co.uk/2018/08/28/trans-woman-killed-turkey-vigil/

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com