دانمارک ممنوعیت اهداء خون برای مردان همجنسگرا را رفع میکند.

وزیر بهداشت دانمارک، الن ترن نوربی، از برنامه های سیستم های اهداء خون مدرن پرده برداری کرد. اکنون  مردان همجنسگرا می توانند چهار ماه پس از برقراری رابطه جنسی با مردی دیگر خون اهداء کنند. با این حال، این زمان برای افرادی که در رابطه هستند، باطل میشود.

پیش بینی می شود که این قانون در سال ۲۰۱۹ اجرایی شود.

وزیر بهداشت دانمارک به سایت خبری دانمارکی DR Nyheder گفت: «مسئولین [در سازمان ایمنی بیمار] مدلی را که احساس می کنیم ایمن است تدوین کرده اند که ما آن را در دانمارک به اجرا در خواهیم آورد. همه مکانیسم های ایمنی در سیستم اهداء خون ما بر اساس اعتماد بنا شده اند. ما همچنین آزمایش های بسیار پیشرفته ای را برای اطمینان خاطر از سلامت شخص اهداء کننده،  انجام می دهیم.”

ممنوعیت اهدا خون  مردان همجنسگرا در سراسر جهان:
در ماه ژوئیه ۲۰۱۷، انگلستان ممنوعیت اهدای خون برای مردان همجنسگرا  را از یک سال به سه ماه، پس از آخرین رابطه جنسی دهانی یا مقاربت به شکل عام، تغییر داده است. در عین حال، کشورهایی مانند ایالات متحده آمریکا که ممنوعیت سالانه برای اهداء خون مردان همجنسگرا، به رغم اینکه سازمان هایی مانند صلیب سرخ از کمبود خون رنج می برد، در نظر میگیرند، مورد انتقاد زیادی قرار دارند.

دوره های ارجاعی بلند برای مردان همجنسگرا اخیرا تحت بررسی های زیادی قرار گرفته اند. در ابتدا، این دوره ها برای جلوگیری از آلودگی خون در نظر گرفته شدند، اما تکنولوژی های غربالگری مدرن این ترس را از بین می برد.

اسرائیل در ماه ژانویه امسال اعلام کرد که ممنوعیت ۱۲ ماهه اهداء خون را به طور کامل لغو خواهد کرد. این کشور روش “آزمایش دوگانه” که در آن خون پس از اهداء برای بیماری های عفونی مورد آزمایش قرار میگیرد، را ارائه کرد. خون اهداء شده، سپس بعد از انجماد به مدت ۴ ماه، دوباره مورد آزمایش قرار میگیرد.

Meirav Ben-Ari، یکی از قانونگذاران کنیسه گفت: “این خبر خوبی برای جامعه است؛ زیرا منجر به گسترش اهداء خون می شود و به این ترتیب، جان ها را نجات خواهد داد.”

ما همه جا هستیم، آزاد و برابر:

‌‎فیس بوک ما:
‌‌‌‌‏https://m.facebook.com/DharmaMartia
وب سایت ما:‏
‌‌‏http://dharmamartia.org
‌‎صفحه خبر وب سایت :
‏http://news.dharmamartia.org/
اینستاگرام ما:
‏dharma_martia
توییتر ما:
‏@DharmaMartia ‌‎
کانال تلگرام ما:
‌‌‏https://telegram.me/DharmaMartia
‌‎همکاران ما:
‌‌‏رسانه همیاری: ‌‌‏
‏http://media.hamyaari.ca
‌‌‏ فضای اختصاصی دارما و مارتیا در تریبون زمانه:
‏www.tribunezamaneh.com/archives/author/dharma-martia
سایت پلنت ترنسجندر:
‏www.planettransgende
منبع:
https://www.gaystarnews.com/article/gay-men-donate-blood-denmark/#gs.OJTe3rY

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com