بر اساس یک تحقیق انجام شده در انگلستان، احساس تعلق به جامعه لزبین، گی، دوجنس‌گرا و ترنسجندر (LGBT) اثری مثبت بر روی سلامت روان، رفاه عاطفی و کیفیت زندگی افراد دارد.

این تحقیق تنها تحقیق شناخته شده‌ای در بریتانیا است که به‌صورت مستقیم، معنای کلمه “جامعه” در بین افراد ال‌جی‌بی‌تی را بررسی می‌کند.

این پژوهش شامل مشارکت ۶۲۷ نفر در یک نظرسنجی و مشارکت ۴۴ نفر در مصاحبه‌های عمیق و/یا گروه‌های بحث و گفتگو است که توسط شورای تحقیقات هنر و علوم انسانی دانشگاه هالم شفیلد انجام شد.

شرکت کنندگان اذعان داشتند که حس تعلق به جامعه ال‌جی‌بی‌تی بخصوص در هنگام برون‌آیی مهم است.

این مطالعه باهدف بررسی درک و تجربه‌های جامعه‌های ال‌جی‌بی‌تی و ارزیابی پیامدها برای رفاه و سلامت افراد ال‌جی‌بی‌تی صورت گرفته است.

یافته‌ها نشان می‌دهند که بسیاری از شرکت کنندگان، احساس اتصال غیرقابل درکی نسبت به دیگر افراد لزبین، گی، دوجنس‌گرا یا ترنسجندر دارند که تصور می‌شود تجربه‌هایی مشابه‌ با آن‌ها داشته‌اند و قادر به ارائه حمایت یا درک متقابل هستند.

همچنین شرکت کنندگان از این مسئله صحبت کردند که در برابر دیگر افراد ال‌جی‌بی‌تی نیاز به تنظیم و تعدیل رفتار خود ندارند. برای مثال بسیاری از این صحبت کردند که خواستار احساس امنیت هستند و اینکه بتوانند به شریک عاطفی خود در جمع محبت فیزیکی (گرفتن دست، بغل کردن، بوسیدن و …) کنند که بعضی از شرکت کنندگان حس می‌کردند این موارد تنها در برابر دیگر افراد ال‌جی‌بی‌تی و یا در فضاهای ال‌جی‌بی‌تی ممکن است. با این وجود محققان دریافتند که حضور حس همبستگی میان افراد ال‌جی‌بی‌تی بدان معنی نیست که افراد ال‌جی‌بی‌تی یک شکل هستند؛ شرکت‌کنندگان به این نکته اشاره داشتند که تجربه‌ها و نیازهای درون جامعه‌های ال‌جی‌بی‌تی متنوع هستند.

محقق ارشد این تحقیق النور فُرمبی، در این رابطه گفت که این نکته ربط مهمی به سیاست‌گذاران و ارائه دهندگان خدمات دارد که باید کوشش کنند تا تنوع و نابرابری را که در اجتماعات ال‌جی‌بی‌تی وجود دارد را به رسمیت بشناسند.

او می‌گوید: واژه جامعه ال‌جی‌بی‌تی به‌طور فزاینده‌ای در سیاست، عرف و تحقیقات مورد استفاده قرار می‌گیرد با این حال بحث‌های روشن کمی در مورد اینکه مفهوم “جامعه ” برای افراد ال‌جی‌بی‌تی چه معنایی دارد، صورت گرفته است. این مطالعه نشان می‌دهد که به‌طور کلی افراد ال‌جی‌بی‌تی کلمه “جامعه ” را به‌عنوان دلالت ضمنی معنایی مثبت، چه یک فضای فیزیکی باشد و چه حس تعلق، می‌بینند.

احساس یا تجربه‌‌ی بخشی از یک جامعه بودن با رفاه و سلامتی گزارش شده در این تحقیق مرتبط است که شامل مبارزه با انزوا، افزایش اعتماد به نفس، عزت نفس و گاهی اوقات بهبود یا حفظ سلامت جسمانی است.

فُرمبی می‌گوید با این وجود رعایت احتیاط وقتی از کلمه “جامعه ” استفاده می‌شود ضروری است یا وقتی تصور می‌شود که افراد ال‌جی‌بی‌تی بیشتر شبیه به هم هستند تا متنوع. استفاده از کلمه “جامعه‌های ” ال‌جی‌بی‌تی تنها شروعی برای به رسمیت شناختن تنوع موجود در میان افراد ال‌جی‌بی‌تی است.

ترجمه و تلخیص از

بر اساس این تحقیق در سال ۲۰۱۷ کتابی منتشر شده است

#مرکز_مشاوره_رنگین_کمانی را در دیگر شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

پیامک در تلگرام  

کانال تلگرام

اینستاگرام

فیس بوک

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com