پلیس مالزی به‌تازگی بیش از ۱۳۰ سریلانکایی را که قصد سفر به استرالیا و نیوزیلند داشتند دستگیر کرده است. پلیس مالزی می‌گوید در عملیات ضربتی خود توانسته تا حلقه بزرگی از شبکه قاچاق انسان در این کشور را که بیش از یک سال فعالیت می‌کرده، منهدم کند.
مقامات پلیس می‌گویند روز سه‌شنبه گذشته به یک نفت‌کش یورش برده‌اند.
محمد فوزی هارون رئیس پلیس ملی مالزی در روز شنبه پنجم مه گفت افسران پلیس در عملیات خود موفق شدند ۹۸ مهاجر مرد، ۲۴ زن، ۴ پسر و ۵ دختر را دستگیر کنند.
پلیس مالزی همچنین می‌گوید به یک قایق ماهیگیری که از آن به‌منظور انتقال مهاجران به این کشتی نفت‌کش استفاده می‌شده یورش برده و سه تبعه اندونزی و چهار مالزیایی را نیز دستگیر کرده است.
به گفته رئیس پلیس مالزی، ۵ تبعه دیگر مالزی نیز به ظن دست داشتن در این باند تبهکار قاچاق انسان دستگیر شده‌اند.
محمد فوزی هارون رئیس پلیس ملی مالزی گفت: «این شبکه قاچاق انسان از اواسط سال ۲۰۱۷ مشغول فعالیت بوده و دارای ارتباطاتی در کشورهای استرالیا، سریلانکا، نیوزیلند و مالزی بوده است».
در همین رابطه، پیتر داتون وزیر مهاجرت و محافظت از مرزهای استرالیا نیز هم‌زمان با اعلام این خبر تأکید کرده است که عملیات حفظ اقتدار مرزها (Operation Sovereign Borders) امروزه درست به همان اندازه حیاتی است که در زمان آغازش مهم بوده است.
وزیر مهاجرت استرالیا یک‌بار دیگر با اشاره به تهدیدهای ناشی از اقدامات تبهکارانه باندهای قاچاق انسان بر اهمیت حفظ امنیت مرزهای کشور تأکید کرده است.
آقای داتون هشدار داده است که نیوزیلند اکنون به «مقصد قطعی» قاچاقچیان انسان تبدیل شده است.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com