مدافعان دگرباش لبنانی از لبنانی های ساکن دیگر کشورها خواستند که برای تغییر در انتخابات آتی فعالانه شرکت کنند. این اولین باری است که افراد دارای ملیت لبنانی میتوانند در خارج از مرزهای این کشور در انتخابات شرکت کنند.

 مجموعه ای از ویدئوهای منتشر شده در شبکه های اجتماعی، مردم را به شرکت در انتخابات برای تغییر در لبنان تشویق میکنند.

 اگرچه لبنان از میان کشورها در خاورمیانه، به عنوان کشوری پیشرفته تر در رابطه با حقوق دگرباشان در نظر گرفته میشود،

رابطه جنسی با همجنس در این کشور، تحت قانون مجازات ۵٣۴ غیرقانونی است. اما، از آنجا که این قانون در ده سال گذشته و پس از تصویب مورد استفاده چندانی قرار نگرفته است، شهروندان دگرباش بسیاری قادر به زندگی آشکارتری شده اند.

 فستیوال زیرزمینی جشن غرور در شهر بیروت که در سال گذشته برگزار شده و شامل مجموعه ای از رویدادهای برپایه هنر بود، ماه آینده امسال بازخواهد گشت. فمینیست های حامی حقوق تراجنسی ها، ماه گذشته در این کشور با شرکت در راهپیمایی روز جهانی زن، خواستار رعایت حقوق انسانی تراجنسی ها شدند.

 در حال حاضر، برخی از کاندیداهای انتخابات آتی که در روز ششم ماه می برگزار خواهد شد، به صورت آشکارا خواستار لغو قانون مجازات ۵٣۴ هستند.

 بنیاد آزادی و برابری عرب:

بنیاد آزادی و برابری عرب با راه اندازی وبسایتی نام تمامی کاندیداهای پارلمان را در لیست قرار داده است و با این کار آنها را از نظر موضعشان در رابطه با حمایت از حقوق دگرباشان جنسی، مورد مقایسه قرار داده است.

 همزمان با راه اندازی این وبسایت، ویدئوهای زیادی از دیروز در شبکه های اجتماعی منتشر شدند. نخستین ویدئو شهروندان لبنانی ساکن خارج را هدف میگیرد چرا که آنها قادر هستند که برای نخستین بار از راه دور رای دهند.

 در لبنان، شهروندان با برگزرای رفراندوم، اعضای پارلمان که پس از پیروزی در انتخابات مسئول انتخاب رییس جمهور خواهند بود، را انتخاب میکنند. رییس جمهور نیز نخست وزیر، یعنی همان کسی که کابینه را تشکیل خواهد داد، را تعیین میکند، .

درحال حاضر، میشل عون رییس جمهور و  سعید حریری نخست وزیر این کشور هستند.

 در پی ناآرامی سیاسی سال اخیر در این کشور، در لیست نامزدهای انتخابات ماه می تعدادی کاندیدای جوان، که برخی از آنها بطور مستقل فعالیت میکنند، دیده میشوند. تعدادی از این نامزدها در حال ارتقای حقوق مدنی، از جمله  حقوق زنان، ازدواج مدنی و حقوق دگرباشان هستند.

 ما همه جا هستیم، آزاد و برابر:

‏‎فیس بوک ما:
‏‎‏‎‏https://m.facebook.com/DharmaMartia ‏‎
وب سایت ما:‏
‏‎‏http://dharmamartia.org
‏‎صفحه خبر وب سایت :
http://news.dharmamartia.org/
اینستاگرام ما:
‏dharma_martia
توییتر ما:
‏@DharmaMartia ‏‎
کانال تلگرام ما:
‏‎‏https://telegram.me/DharmaMartia
‏‎همکاران ما:
‏‎‏رسانه همیاری: ‏‎‏
http://media.hamyaari.ca
‏‎‏سایت خودنویس: ‏‎‏
www.Khodnevis.co
‏‎‏ فضای اختصاصی دارما و مارتیا در تریبون زمانه:
www.tribunezamaneh.com/archives/author/dharma-martia
سایت پلنت ترنسجندر:
‏www.planettransgende

مترجم : احسان پارسی
ویرایش : ارسلان

 منبع:

https://www.gaystarnews.com/article/lebanon-vote-for-change/

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com