ماف نیوز: سه زندانی سیاسی محبوس در زندان میاندوآب به اعتصاب غذای خود پایان دادند. آنها در اعتراض به مخالفت دادستانی میاندوآب و اداره‌ی اطلاعات ارومیه با درخواست مرخصی‌شان اقدام به اعتصاب غذا کرده بودند.

به گزارش مرکز دموکراسی و حقوق بشر کردستان، روز یکشنبه ۱۹ فرودین ۱۳۹۷، سه زندانی سیاسی به نامهای «میلاد عبدی»، «هلمت عبدالهی» و «سعید سیاهی» در اعتراض به مخالفت دادستانی میاندوآب و اداره‌ی اطلاعات ارومیه با درخواست مرخصی‌شان اقدام به اعتصاب غذا کردند و پس از انتقال به قرنطینه، در پی تماس تلفنی مسئولین زندان با دادستانی میاندوآب و وعده‌ی مساعدت به آنها، این افراد به اعتصاب غذای خود پایان دادند و به بند بازگردانده شدند.

از راست «میلاد عبدی»، «سعید سیاهی» و «هلمت عبدالهی»


یک منبع مطلع در این رابطه گفت که به آنها وعده داده شده است طی دو هفته‌ی آینده در خصوص درخواست مرخصی‌شان اقدامات لازم صورت بگیرند.

در اواخر پاییز سال ۹۴ هلمت عبدالهی، میلاد عبدی، سعید سیاهی به همراه سلیمان کری، مصطفی طه‌زاده و کمال احمدنژاد در روستای گامیشگولی میاندوآب به اتهام «عضویت در یکی از احزاب کُردی» و «قتل هاشم زینالی عضو سابق سپاه پاسداران» بازداشت و تحت شکنجه وادار به اعتراف شدند.

در روز یکشنبه ۲۸ شهریور ۹۵ دستگاه قضایی جمهوری اسلامی، سعید سیاهی، هلمت عبدالهی، میلاد عبدی، سلیمان کری، مصطفی طه زاده و کمال احمدنژاد را محاکمه کرد که نهایتا کمال احمدنژاد به اعدام و بقیه‌ی افراد هم هرکدام به ۱۵ سال حبس محکوم شدند.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com