ماف نیوز: یک فعال مدنی در سرپل‌ذهاب از سوی نیروهای امنیتی بازداشت و مورد بازجویی قرار گرفت. او به علت پخش گزارشاتی در رابطه با زلزله‌زدگان استان کرمانشاه مورد بازخواست قرار گرفته است.

به گزارش مرکز دموکراسی و حقوق بشر کردستان، «حافظ کریمیان» فعال مدنی از اهالی شهرستان نوسود که از ۵۰ روز پیش در حال کمک به زلزله‌زدگان استان کرمانشاه و همچنین تهیه‌ی گزارشاتی در این رابطه بود، مورد بازجویی قرار گرفت.

«حافظ کریمیان»


او که بعد از بازجویی آزاد شده است، در رابطه با انتشار گزارشاتی در مورد وضعیت زلزله‌زدگان و «کُندبودن» کمکهای ارگانهای دولتی به مردم این منطقه مورد تهدید قرار گرفته است.

در ویدیوهایی که در این رابطه منتشر شده بود، اذعان داشته شده است که «ارگانهای زیربط جمهوری اسلامی نه تنها خود پاسخگوی هیچگونه مسئولیتی در قبال مناطق زلزله‌زده نبوده‌اند، بلکه فعالان مدنی که آماده‌ی ارسال کمکهای انسان‌دوستانه به این مناطق هستند را مورد بازجویی قرار می‌دهند.»

دست‌کم هشت تن از جمله یک خبرنگار و هفت شهروند دیگر در شهرستانهای سردشت، بوکان، سنندج و کرمانشاه در خصوص انتقادشان از «کُندبودن کمک‌رسانی به قربانیان زلزله‌ی استان کرمانشاه» با بازجویی و یا بازداشت مواجه شده‌اند.
info@mafnews.de
ارتباط با ادمین تلگرام:
https://t.me/mafnews_admin

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com