بنا به اخبار رسیده از تبریز، داود عظیم زاده در بازداشتگاه وزارت اطلاعات در این شهر مورد ضرب و شتم شدید قرار گرفته است.

به گزارش آذوح این فعال حرکت ملی آذربایجان که ۲۴ دی ۱۳۹۱ توسط نیروهای امنیتی ایران در منزل شخصی خود بازداشت گردیده و روز پنجشنبه ۲۸ دیماه از اداره اطلاعات مراغه به اطلاعات تبریز منتقل شده است در روزهای گذشته از سوی نیروهای امنیتی مورد حمله قرار گرفته و در اثر ضربات واردشده به ایشان، به لب و دندانهای وی جراحات جدی وارد شده است. گزارشات رسیده از شکستن دندان های این فعال سیاسی آذربایجان در اثر شکنجه ماموران اداره اطلاعات تبریز حکایت دارد.

گفتنی است چندی پیش داود عظیم زاده معلم مراغه ای به همراه سایر فعالین ملی آن شهر با تجمع درمیدان اصلی، ضمن ایراد سخنرانی گسترش مناسبات ایران با ارمنستان را محکوم و بشدت به آن اعتراض  کردند.

پس از تجمع اعتراضی مذکور فعال شناخته شده روحانی آذربایجان حاج آقا عظیمی قدیمی توسط عناصر امنیتی دستگیر شد در پی آن روز یکشنبه ۲۴ دی ماموران اداره اطلاعات با هجوم به خانه ی داود عظیم زاده وی را دستگیر کردند. لازم به ذکر است داود عظیم زاده  پیش از این نیز در جریان اعتراضات مردم آذربایجان به انتشار کاریکاتور توهین آمیز روزنامه ایران در سال ۱۳۸۵ بازداشت شده بود .

آقای عظیم زاده جانباز جنگ بین ایران و عراق می باشد که سالهای مدیدی از عمر خود را در جبهه های جنگ گذرانده است. این فعال مدنی آذربایجان پیشتر نیز چندین بار به جهت فعالیتهای ملی و مدنی خویش دستگیر شده است.

ترک های آذربایجان نزدیک به ۴۰ درصد جمعیت کشور ایران را تشکیل می دهند و از ابتدایی ترین حقوق خود محروم هستند. ترکها در ایران در معرض نسل کشی فرهنگی و آسمیلاسیون شدید توسط حاکمیت اسلامی ایران قرار گرفته اند و هر ساله صدها نفر از فعالین مدنی ترک به سبب اعتراض به سیاست های تبعیض نژادی و استعماری حکومت ایران تحت فشار، شکنجه و بازداشت های طولانی مدت قرار می گیرند.

 منبع: ایران بریفینگ

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com