یک قاضی آمریکایی برای یک مبلغ مسیحی سابق به جرم آنکه پیش‌تر به کودکان یک یتیم‌خانه در کنیا تجاوز کرده بود، حکم ۴٠ سال زندان صادر کرد.
قاضی دیوید راسل در این حکم نوشته است: « این جنایات فجیع در مورد آسیب‌پذیرترین قربانیان اتفاق افتاده است. قاضی در ادامه درباره «متیو لین دورهم» ٢١ ساله که ادعا کرده بود توسط “یک شیطان درون” تسخیر شده است، گفت : « او بدترین کابوس این قربانیان بود که به واقعیت پیوست.»

Untitled-1431
دادستانان این پرونده می‌گویند، آقای دورهم طی ٣٣ روز در سال ٢٠١۴ زمانی که به طور داوطلبانه در یتیم خانه «اوپندو» در شهر جوجای کنیا مشغول به خدمت بود، دست به این جنایات زد.
پنج تن از کودکانی که مورد سوء استفاده قرار گرفتند، سال گذشته همراه با مسئولان این یتیم خانه به عنوان شاهدان از کنیا به ایالات متحده سفر کردند تا در محاکمه «متیو دورهم» شرکت کنند.
قاضی راسل به دادگاه ایالات اوکلاهوما دستور داد تا پیش از شهادت این کودکان، محاکمه را بدون حضور خبرنگاران و به صورت غیرعلنی برگزار کند.
مارک ینسی، دادستان ایالات متحده آمریکا گفت که گرچه از قاضی راسل خواسته بود که حکم حبس ابد برای دورهم صادر کند، اما از حکم ۴٠ سال زندان ابراز رضایت می‌کند.
آقای ینسی در بیانیه‌ای گفت: « معصومیت این کودکان قربانی جبران ناپذیر است و زندگی آن‌ها هرکز مثل قبل نخواهد بود. ما امیدواریم و دعا می‌کنیم که محکوم شدن او و حکم طولانی مدتی که برایش صادر شده، روزی بتواند تا حدی التیام و آرامش برای این کودکان به همراه بیاورد.»
دادستان‌های آمریکا در اطلاعیه یادبودی گفتند که تعزضات جنسی دورهم موجب گسترش بی‌اعتمادی نسبت به دواطلبان خارجی در کنیا شده است. آن‌ها اضافه کردند: « این باور به طور واقعی در بین جامعه کنیایی محلی در اوپندو وجود دارد که بیش‌ترین تعداد پدوفیل‌ها (کودک‌ آزاران) در بین داوطلبان به خصوص مردان جوان داوطلب یافت می‌شود.»
یک وکیل مدافع می‌گوید دورهم قصد دارد به این حکم اعتراض کند.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com