حمله کیهان و حسین شریعتمداری به محمد خاتمی برای رای‌ندادن

به دنبال اعلام سیدمحمد خاتمی مبنی بر عدم شرکت در نمایش انتخابات، حسین شریعتمداری،‌ نماینده خامنه‌ای در کیهان وی را هم‌جبهه اسرائیل و آمریکا قلمداد کرده است.

تبعات تحریم گسترده نمایش انتخابات به این زودی‌ها گریبان خامنه‌ای و حکومتش را رها نخواهد کرد.

از اعترافات به تحریم گسترده نمایش انتخابات تا جنگ و دعوای درونی حاکمیت. بسیاری از کارگزاران حاکمیت، نرخ مشارکت در انتخابات را ۱۰ درصد اعلام کرده‌اند. هر چند حاکمیت در یک رقم‌سازی قلابی، نرخ مشارکت را ۴۰ درصد اعلام داشت.

نرخ مشارکت ۱۰ درصدی البته نخستین بار از سوی سازمان مجاهدین خلق ایران، دشمن اصلی ملاها اعلام شد. به دنبال آن بسیاری دیگر حتی پا را فراتر گذاشته و بعضا رقم‌هایی پایین‌تر را نیز اعلام داشتند.

از سوی دیگر عدم شرکت برخی سران حاکمیت نظیر سیدمحمد خاتمی، تدارکاتچی پیشین خامنه‌ای باعث بروز تنش شد.

اینکه وی در کسوت رئیس‌جمهور پیشین خامنه‌ای پای صندوق نرفت معنای خاص خود را دارد. در آن سو نیز، رد صلاحیت روحانی، دیگر رئیس‌جمهور خامنه‌ای، بر تنش‌ها دامن زد.

حالا و پس از پایان نمایش، جنگ و دعواهای درون حاکمیت بر سر این موضوعات بالا گرفته است. یکی از این عرصه‌های دعوا، تاختن حسین شریعتمداری به محمد خاتمی به دلیل عدم شرکت در نمایش است. [چرا حاجی خاتمی در انتخابات ۱۴۰۲ شرکت نکرد؟!]

شریعمتداری در روزنامه کیهان در مطلبی با عنوان « آقای خاتمی! همراهی با مردم یا همکاری با دشمن؟! » به وی تاخت. شریعتمداری وی را هم‌جبهه با آمریکا و اسرائیل قلمداد کرد!

مطلب شریعمتداری حاوی نکاتی است که قابل توجه است. او با زمینه‌سازی‌‌ها در مورد اقدامات «دشمنان» موهوم همیشگی شروع کرده است. شریعمتداری در ادامه با دسته‌گل دادن به اصلاح‌طلبان قلابی که پای صندوق رفتند، آنها را ستود تا در قدم بعد به خاتمی حمله‌ور شود.

شریعتمداری: خاتمی همانند ۸۸ خیانت کرده است!

شریعمتداری می‌گوید نماینده‌ای از جبهه اصلاحات که خاتمی را به عنوان سرپرست آن می‌دانند، تصمیم گرفتند که در انتخابات شرکت نکنند. این اعضای جبهه اصلاحات به وضوح و بدون شک، با دشمنان سیاسی نظام همراهی کرده‌اند. از جانب خود وی، می‌داند که عدم شرکت در انتخابات توجه و حمایت آمریکا، اسرائیل، انگلیس و سایر کشورهای غربی و منطقه‌ای را جلب می‌کند. در حالی که در «فتنه» سال ۸۸، او پیروی از دستورالعمل‌های جرج سوروس صهیونیست برای مقابله با نظام ایران کرد.

خاتمی به جای همراهی با مردم ایران[بخوانید خامنه‌ای]، با دشمنان نامی اسلام و انقلاب همکاری کرد.

شریعمتداری اظهار می‌کند که وی ادعا کرده که در مقابل تقلب در انتخابات، ایستاده است که این ادعا نشان از همراهی با دشمنان اسلام و انقلاب است.

وی تاکید می‌کند که این رفتارها از طرف خاتمی، همچنان ارتباط واضح با آمریکا و اسرائیل را نشان می‌دهد. در اجتماع چند نفر از مدعیان اصلاحات، وی عدم شرکت خود در انتخابات را به عنوان «همراهی با مردم» توصیف کرده است.

شریعمتداری سپس اظهار می‌کند که او توضیحی در مورد این که کدام مردم را می‌گوید، ارائه نداده است. او می‌پرسد که چرا خاتمی به عنوان همراهی با مردم ادعا می‌کند در حالی که عدم شرکت در انتخابات به عنوان دستورالعمل اعلام شده توسط آمریکا و اسرائیل در نظر گرفته شده است.

شریعمتداری خاتمی را به خیانت متهم می‌کند و می‌افزاید که وی همانند دوران فتنه سال ۸۸، خیانت کرده است. وی می‌گوید: «حالا که متوجه شده‌اید مردم به هویت شما پی برده‌اند، برای لاپوشانی آن برنامه‌ریزی می‌کنید». در آن دوران، نتانیاهو، خاتمی و افرادی که ادعای اصلاحات می‌کردند را به عنوان «بزرگ‌ترین سرمایه اسرائیل در داخل ایران» معرفی کرد.

تهدید به دادگاهی کردن خاتمی و چند نکته در مورد ماهیت این دعوا

در پایان، شریعتمداری خاتمی را به دادگاه تهدید می‌کند و پیشنهاد می‌دهد شکایت از کیهان را پیگیری کند تا اسناد مربوطه رسمیت یابد. او می‌افزاید که انتظار دارد دستگاه قضایی اقدام لازم را انجام دهد تا این موارد به روشنی بررسی شوند و هویت واقعی خاتمی مشخص شود.

از جنگ و دعواهای باندی اردوی ملایان که بگذریم چند نکته در این بین حائز اهیمت است:

نخست، همه به عیان می‌دانند که خاتمی همواره «اعتقاد قلبی و عملی به ولایت فقیه» داشته و دارد. اگر او این دور در نمایش خامنه‌ای شرکت نکرد به دلیل انزجار مردم از حاکمیت است. یعنی خاتمی دریافته است پایان ملایان در حال نزدیک‌‌شدن است. از این رو می‌خواهد کاسه خود را از ترس فردای تغییر و براندازی حاکمیت از خامنه‌ای جدا سازد.

دوم، این اولین نمونه در این سطح است که رئیس‌جمهور ملایان پای صندوق و تایید خامنه‌ای نمی‌آید. این امر قطعا تاثیرات بسزایی در تخریب حاکمیت دارد. از این رو شریعتمداری بفرموده،‌ وی را مورد تاخت و تاز قرار می‌دهد. تاخت و تاز نیز از این بابت است که این استثناء تا کنون، به قاعده مرسوم در آتی تبدیل نشود. شریعمتداری با تهدید دادگاهی‌‌کردن خاتمی، می‌خواهد دیگرانی از این سنخ را که در آینده بیش و بیشتر خواهند شد را بترساند.

سوم، تلاش شریعتمداری بیهوده و عبث است. چرا که اقدام خاتمی یک عمل متاخر است و نه مقدم. یعنی وی در پی تحریم گسترده نمایش از سوی مردم، حاضر به شرکت در نمایش نشده است. یعنی کار خامنه‌ای و نظامش از کار گذشته که خاتمی به خود اجازه رای‌ندادن می‌دهد.

در نتیجه هم شریعتمداری و هم خاتمی آغاز پایان خامنه‌ای و حکومتش را دریافته‌اند، البته هر کدام از موضع خود. ماهیت این دعوا برای فقط کمی به تاخیرانداختن پایان پایان خامنه‌ای است و لاغیر.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)