ایران منصوری از مجامع بین المللی برای نجات جان پدرش محمدعلی منصوری استمداد طلبید

به گزارش کانون حقوق بشری نه به زندان – نه به اعدام، ایران منصوری فرزند محمدعلی منصوری زندانی سیاسی زندان گوهردشت، برای نجات پدرش که به علت وضعیت وخیم قلبش در شرایط خطرناکی است، استمداد طلبید.

ایران منصوری در نامه خود به جراحی قلب و عدم تحمل زندان پدرش اشاره کرده و شرح کوتاهی از غیر قانونی بودن پرونده سازی و محکومیت دیگر محمدعلی منصوری می دهد. وی می نویسد: «از تاریخ اوایل ۱۴۰۱ وی (پدر) تحمل حکم ساختگی منتسب به خود، اجتماع و تبانی در زندان را شروع کرد.»

زندانی سیاسی محمدعلی (پیروز) منصوری مدت ۱۵ سال در زندان بوده است. او در چهاردهمین سال زندان پس از حمله قلبی به بیمارستان منتقل شد. اما حین انتقال و در بیمارستان با خشونت مواجه شد. او را به دستور مقامات زندان گوهردشت با دستبند و پابند به تخت بستند. این زندانی سیاسی در حالی که دچار درد و مشکلات تنفسی بود، به این امر اعتراض کرده اما به اعتراض وی توجهی نکردند. وی در همین حال به دلیل نارسایی قلبی مورد عمل جراحی قرار گرفت و در قلب وی بالون گذاشتند.

متن نامه ایران منصوری فرزند محمدعلی منصوری در ذیل می آید:

استمداد از مجامع حقوق بشر برای چندمین بار

بدینوسیله از کلیه مدافعان حقوق بشر و زندانیان سیاسی برای نجات جان پدرم محمدعلی (پیروز) منصوری که به علت وضعیت وخیم قلبش در حالت خطرناکی بسر می برد استمداد می طلبم.

در این رابطه مواردی از وضعیت حکم و بیماری وی را به اطلاع عموم مجامع حقوق بشر و مردم ایران می رسانم.

۱- علیرغم توصیه پزشکان معالج و رئیس بهداری و دکتر حسین اردبیلی پزشک مخصوص، بعد از جراحی سال گذشته ادامه زندان را برای پدرم منع کرده اند. اما دستگاه قضائیه و ورزارت اطلاعات هیچ وقعی به آن نگذاشته و کماکان مانع مرخصی درمانی وی می شوند.

۲- حکم پانزده سال وی به پایان رسیده (حکمی که بر مبنای ماده ۱۸۶ محارب تشخیص داده شد) لازم به توضیح است که ماده ۱۸۶ اساسا از سال ۱۳۹۳ منسوخ شده بنابراین پدرم مدت بیش از ۸ سال برای حکمی که وجود خارجی ندارد، در زندان است. (به قول زندانیان ملی کشی می کند.)

۳- از تاریخ اوایل ۱۴۰۱ وی تحمل حکم ساختگی منتسب به خود اجتماع و تبانی در زندان را شروع کرد.
۴- مضحک اینجاست که این حکم در امنیتی ترین زندان کشور با وجود صدها دوربین حتی در حمام و سرویس بهداشتی و غیره در طول ۲۴ ساعت توسط دستگاهای ذیربط رصد می شود، صادر شد.

۵- پرونده ساختگی مذکور منتسب با جرائم فوق آنقدر بی اساس بود که نماینده دادستان در جلسه دادگاه اتهامات بی مورد در کیفر خواست قرائت کرد. آن اتفاقات حداقل مراحل دادرسی قوانین خود رژیم را طی نکرده بود – این مراحل شامل، بازجوئی، بازپرسی، تفهیم اتهام، دفاع آخر، اطلاع به وکیل جهت تنظیم دفاعیه و غیره که در دادگاه تجدید نظر قاضی مربوطه مجبور شد سوالات بی ربط به پرونده که به نوعی به گپ غیر دوستانه شبییه بود متوسل شود و حکم ۵ سال دادگاه بدوی (مقیسه ای) را به دو سال تقلیل دهد.

۶- در پایان در اوج نگرانی، مستدعی است بار دیگر از تمامی وجدانهای بیدار و مدافعین حقوق بشر هرگونه مساعدتی در زمینه نجات پدرم میتوانند انجام دهند.

باتشکر ایران منصوری
تیر ۱۴۰۱

بیشتر بخوانید:

زندانی سیاسی محمدعلی منصوری کیست؟ (پیروز منصوری)

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)